۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۲۴۷۸۷

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ تجهیز مساجد شهرستان آبادان و اروند کنار اختتامیه جشنواره قرآنی کودک در ماهشهر از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، تجهیز مساجد شهرستان آبادان و اروندکنار اختتامیه جشنواره قرآنی کودک در ماهشهر و برگزاری مسابقه بزرگ خاطره‌نویسی مهرورزی و یادواره ۱۱۰ شهید مسجد حجازی اهواز برگزار می شود عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.

مساجد شهرستان آبادان واروند کنار تجهیز می شود
حجت الاسلام مدنی رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، از تجهیز مساجد آبادان واروند کنار تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: مساجدشهرستان های آبادان و اروندکنار بر اثر صدمات وارده در جنگ تحمیلی نیاز به بازسازی و نوسازی دارند .

وی در ادامه تصریح کرد:هرچند به همت مردم و مسئولین این بازسازی درحال اجراست ولی اعتبارات موجود جواب گوی حل مشکلات مساجد نیست.

حجت الاسلام مدنی در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری مبلغ دو میلییارد ریال جهت تجهیز مساجد به وسایل خنک کننده و سیستم صوتی و همچنین تعمیر و بازسازی آنها از سوی اداره تبلیغات اسلامی اختصاص یافت.

اختتامیه جشنواره قرآنی کودک در شهرستان ماهشهر برگزار شد
همچنین مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی کودک روز گذشته در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهشهر برگزارشد.

در این جشنواره حجت الاسلام غبیشاوی امام جمعه شهرستان ماهشهر ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مربیان که در امر آموزش کودکان و نونهالان تلاش می کنند گفت: آموزش علوم دینی و قرآنی به کودکان علاوه بر ثواب کاری نسل فاضل آینده یک ملت را می سازد و موجب ترقی کشورمی شود .

این جشنواره در 5 رشته حفظ، نمایش، نقاشی، ترتیل و سرود بین مهدهای قرآن شهرستان ماهشهر برگزار شد.

در پایان این مراسم هدایایی به رسم یاد بود به برگزیدگان این جشنواره اهدا شد.

مسابقه بزرگ خاطره‌نویسی مهرورزی برگزار می‌شود
مسلم میرزاپور سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در گفت و گو با رسا از برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی مهرورزی، ویژه خانواده‌ها در استان خبر داد و گفت: جهت برگزاری این مسابقه دفترچه‌ای به یکی از اعضاء خانواده که عضو کتابخانه عمومی است، ارائه می‌شود تا خاطرات خود را در ایام نوروز بنویسند و یا آرزوهایشان را برای شروع سال جدید بیان کنند.

میرزاپور گفت: این مسابقه ویژه عموم مردم است و همگان می توانند با حضور در محل کتابخانه‌های عمومی استان دفترچه‌های مربوطه را دریافت نمایند.

وی ادامه داد: این مسابقه در راستای غنی سازی اوقات فراغت، جذب مخاطبین غیر عضو و تقویت قدرت نگارش و با هدف تقویت مبانی قدرت و خلاقیت مهارت‌های نویسندگی وافزایش انسجام وهمدلی بین اعضاء خانواده‌ها با محوریت کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

میرزاپور با بیان اینکه مسابقه در سه سطح شهرستان، استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: شرکت در مسابقه تنها به صورت خانوادگی امکان‌پذیراست وشرکت حداقل 2 نفر از اعضا خانواده در مسابقه ضروری است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان کرد: علاقمندان تا پایان اسفندماه فرصت دارند ضمن عضویت در کتابخانه‌ها دفترچه را دریافت و پس ازثبت خاطرات نوروزی خود حداکثر تا پنجم اردیبهشت‌ماه 91 آنها را به کتابخانه‌ها ی عمومی استان تحویل دهند.

میرزاپور تمیزی دفترچه، خوانا بودن مطالب، نثرروان و انسجام مطالب، توجه به جزئیات، جذابیت مطالب و پرداختن به عناوین مورد نظر دفترچه در نوشتار را از معیارهای ارزیابی دفترچه‌های خاطرات عنوان کرد.

یادواره ۱۱۰ شهید مسجد حجازی اهواز برگزار می شود
حجت الاسلام محمد پشم فروش، مسئول کانون تخصصی مهدویت خوزستان و کانون فرهنگی هنری فاطمیون اهواز، نیز به خبرنگار  رسا گفت: چهارمین یادواره 110 شهید مسجد حجازی اهواز 19اسفند در ورزشگاه سرپوشیده قدس شهرستان اهواز برگزار می شود.

حجت الاسلام پشم فروش با بیان این که این یادواره به همت کانون فرهنگی هنری فاطمیون و پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری اجرا می شود، خاطر نشان کرد: حاج حسین یکتا از تهران خاطره گو و سخنران و سید محمد امام مداح این یادواره هستند.

وی با اشاره به این که در حاشیه این یادواره غرفه هایی در خصوص جنگ نرم و جنگ سخت در معرض بازدید عموم قرار گرفته است، تصریح کرد: غرفه های جنگ سخت شامل نمادهایی از شهدا، عکس های یادگاری آنها و نرم افزارهایی مربوط به دوران جنگ تحمیلی است.

حجت الاسلام پشم فروش، اضافه کرد: غرفه های جنگ نرم نیز شامل کتاب و نرم افزارهای فاخر دینی، کارهای دستی نوجوانان و کودکان، کتب تربیتی تخصصی کودکان و خردسالان، حلقه ها و طرح های تربیتی کانون، مؤسسه و خانه های دیجیتال و معرفی آنهاست.

وی معرفی فعالیت های جهادی و نهادینه کردن روحیه ایثار و جهاد در میان نوجوانان و جوانان، بزرگداشت جانفشانی های شهدا و ایثارگران و خانواده های آنها و تأثیر عمومی آن در میان جامعه و منطقه و... را از جمله اهداف این یادواره دانست./9464/پ202/س

ارسال نظرات