۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۲۴۸۳۲
آیت الله علم الهدی:

لباس روحانیت لباس خدمت به دین و اسلام است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با تأکید براین‌که لباس روحانیت لباس عزتمندی است، گفت: لباس روحانیت در حقیقت لباس خدمت به دین و اسلام است.
آيت الله سيداحمد علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمدعلم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس و عضو مجلس خبرگان رهبری، در مراسم جشن عمامه گذاری جمعی از طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی به لباس مقدس روحانیت که امروز در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، تلبس به لباس روحانیت را نقطه عطفی در زندگی طلاب برشمرد و تأکید کرد: این‌که عده ای از دانشجویان علوم اسلامی ملبس به لباس روحانیت می شوند، از این جهت اهمیت دارد که روحانیت با چهره به روز در جامعه ظاهر می شود و این یک امتیاز ارزشمند در عرصه انسان سازی است.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که این لباس، لباس عزت، شرف و مستند به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) است، ابراز داشت: اصل این قضیه این است که این لباس، لباس خدمت به دین و اسلام است و چون لباس خدمت است لباس عزت و شرف است به روحانیت آبرو می دهد.

وی خاطرنشان کرد: این لباس برای بر آورده کردن نیازهای دین شناسی مردم است و معنای این پوشش این است که طلاب به خدمت اسلام و دین در آمده اند.

عضو شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان با انتقاد از روحانیونی که گاهی لباس روحانیت می پوشند و گاهی نمی پوشند، تصریح کرد: هر زمانی که این طلاب عمامه خود را از سرشان بر می دارند، معنایش این است که اعلام می کنید در آن زمان در خدمت اسلام و دین و امام زمان نیستند.

آیت الله علم الهدی با ابراز امیدواری در باره این‌که طلاب هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی بدون لباس روحانیت در جامعه حاضر نشوند، بیان داشت: اصل این است که ما صاحب رسالت پیغمبر هستیم و باید مجری این رسالت باشیم و وقتی در این لباس در آمدیم در چهره این لباس رسالت متبلور می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: وجود این لباس باعث تلاش بیشتر جهت کسب علم و دانش و خدمتگزاری بیشتر به دین و اسلام و امام عصر(عج) می شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم پنجاه نفر از طلاب و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی به افتخار تلبس به لباس مقدس روحانیت نائل شدند./968/پ202/س

ارسال نظرات