۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۳۶۵
رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

مبلغان معارف الهی را به جامعه جوان تزریق کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم، با بیان اینکه امروز جوانان جامعه با بمباران و تهاجم فرهنگی دشمنان مواجه هستند وظیفه یک مبلغ را دستگیری و کمک معنوی به آنها توصیف کرد.
حجت‌الاسلام احمد واعظي رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم، در همایش علمی کاربردی تبلیغ بشیران جوان که پیش از ظهر امروز در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، تشکیل گروه تبلیغی بشیران جوان را در بهبود وضعیت فرهنگی و دینی نوجونان و جوانان مثبت ارزیابی کرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم، خطاب به بشیران جوان عنوان گرد: با برقراری ارتباط معنوی با جوانان و آشنا کردن آنها با معارف و الهی می‌توانید تاثیر گذاری فراوانی داشته باشید و در آینده نیز در اعمال صالحه آنان شریک خواهید بود.

حجت الاسلام واعظی، ایجاد ارتباط صحیح با جوانان در اقتضائات و لوازم خاص خود را می‌طلبد خاطرنشان کرد: از بحث‌ها و دغدغه‌های بی مورد با جوانان پرهیز کنید و نیازها و مطالبات آنها را مطرح کنید.

وی با بیان اینکه تبلیغ به صورت متداول در حوزه خوب است اما تاثیر زیادی ندارد، ابراز کرد: طرح بشیران جوان که مخاطب کمتری را در بر دارد و چهره به چهره برگزار می‌شود منشا خیرو برکات فراوانی است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم، پایه ریزی یک ارتباط مستمر و دائمی را از ویژگی‌های اصلی طرح بشیران جوان خواند و اظهار داشت: با برپایی جلسات قرآن و حدیث و پاسخ به سوالات جوانان سعی کنید ارتباط خود را با آنها از دست ندهید.

حجت الاسلام واعظی، همچنین اضافه کرد: امروز برای جامعه جوان یک ضرورت است که با یک فرد روحانی و آشنای با معارف الهی ارتباط برقرار کنند تا شبهات مختلف را به این وسیله برطرف کنند.

وی صداقت در اعمال را از مهمترین ویژگی یک مبلغ توصیف کرد و اظهار داشت: وقتی سخنی از ما صادر می‌شود باید از سر ایمان و اعتقاد باشد و خود نخستین عمل کننده به آن باشیم تا در مخاطب اثرگذار باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم، صداقت در گفتار و اعمال بزرگان دینی را موجب پیروی مردم از آنها عوان کرد و افزود: اگر امام خمینی(ره) با حرف خود انقلاب اسلامی را به پا کرد به خاطر عامل بودن ایشان بود و مردم این خصلت را در وجود رهبر کبیر انقلاب مشاهده کردند.

حجت الاسلام واعظی، یکی از ویژگی‌های دیگر بشیران جوان را آشنایی و انس با قرآن و حدیث دانست و خاطرنشان کرد: جوانان با شبهه‌ها و مسایل مختلفی روبه رو هستند که آرامش و متانت شما و آشنایی با تعالیم دینی بهترین راه برای پاسخ به آنها است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم، تصریح کرد: امروز جوانان با بمباران و تهاجم فرهنگی دشمنان مواجه هستند و وظیفه یک مبلغ دستگیری و کمک معنوی به آنها است. اگر یک نفر هدایت شود تا ابد برای شما ثواب نوشته خواهد شد.

حجت الاسلام واعظی، در پایان با اشاره به روایات دعوت نهایی دین را ولی خدا شدن توصیف کرد و ابراز داشت: شاخصه ولی خدا شدن این است که به باطن دنیا نظر کنیم، کسانی که ظاهر دنیا را دنبال می‌کنند چیزی‌های بی ارزشی به دست می‌آورند اما اولیای خدا مقام والای خود نزد پروردگار را می‌بینند./927/پ202/ع

ارسال نظرات