۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۲۵۴۸۶
راهیان نور(37)؛

نهمین جشنواره فرهنگی رهاورد سرزمین نور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نهمین جشنواره فرهنگی رهاورد سرزمین نور با حضور مسؤولان عالی رتبه کشوری در خرمشهر برگزار شد.
جشنواره فرهنگي هنري رهاورد سرزمين نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نهمین جشنواره فرهنگی هنری رهاورد سرزمین نور دیشب با حضور فرماندهان نظامی و شخصیت‌های برجسته کشوری در خرمشهر برگزار شد.

در این مراسم سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار داشت: در سال جاری تحول مطلوبی در جشنواره رهاورد ایجاد شده که برای نخستین بار شاهد برگزاری سه نشست تخصصی در برنامه‌ریزی جشنواره هستیم.

این مقام مسؤول در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرمایشات زیادی مبنی بر اهمیت راهیان نور دارند که این نشان دهنده تاثیرگذاری این رویداد بزرگ فرهنگی در سطح جامعه است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور، گفت: جشنواره رهاورد سرزمین نور یکی از مردمی‌ترین جشنواره‌هاست که مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده به طوری که امسال 8 هزار و 55 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه در 9 موضوع ارسال شد که نزدیک به160 اثر برگزیده شده است که در اختتامیه به این افراد تندیس و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

سلیمانی در ادامه بیان داشت: این جشنواره برنامه‌ای فرهنگی، ادبی، هنری برای حضور همه مردم و اقشار و همه هنرمندان و ادیبان و جوانانی که به نحوی دل در گرو هشت سال دفاع مقدس دارند و یکی از مردمی‌ترین جشنواره ها است.

رییس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از این حرکت بزرگ اظهار خرسندی کرده و چندین بار در خوزستان و غرب کشور حضور پیدا کرده‌اند.

این مقام مسؤول بیان داشت: امید است بتوانیم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که یکی از بسترهای آن راهیان نور است در راستای تحقق مولایمان جامه عمل بپوشانیم.

سلیمانی اظهار داشت: دفاع مقدس ما امتداد عاشورا است و جلوه‌هایی که در آن بود در دفاع مقدس هم بود و الان در راهیان نور شاهد دیدن آن هستیم./9465/پ202/ص
ارسال نظرات