۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۷۱۹
مدیر حوزه علمیه هیدج:

ولایت مداری عامل بصیرت حضرت زینب بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه هیدج گفت: زندگی در خانواده ولایت و امامت موجب بصیرت و جهان بینی مثال زدنی حضرت زینب(س) بود.
حضرت زينب (عليها السلام) اسوه صبر و استقامت
حجت‌الاسلام احمد صالحی، رییس حوزه علمیه هیدج، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با تبریک فرا رسیدن پنجم جمادی الاول سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار با اشاره به اینکه آن بانوی بزرگ اسلام در خانواده‌ای ولایی تربیت یافت، اظهار داشت: زندگی در خانواده امامت سعادتی بود که نصیب حضرت زینب کبری(س) شد.

حجت‌الاسلام صالحی حضرت زینب(س) را بانویی صالح، زمان شناس، عامل به وظایف دینی خود دانست و گفت: نمونه بارز شخصیت آن بانوی گرامی، رسالت سنگین در روز عاشورا و پس از وقایع آن دوران بود که موجب ماندگاری این روز برای همیشه در تاریخ اسلام شد.

مدیر حوزه علمیه هیدج عملکرد حضرت زینب کبری(س) را نشانه ولایت تکوینی آن بانوی نمونه اسلام عنوان کرد و افزود: هر گاه فردی به وظایف خود به درستی عمل کند موجب رضایت پروردگار می شود.

وی با اشاره به این که رشادت‌های آن حضرت در همه عرصه‌ها برای همگان روشن است، خاطرنشان کرد: این بانوی فرزانه در زمانی که هیچ رسانه‌ایی برای انتقال وقایع عاشورا نبود موجب روشنگری و امتداد اهداف عاشورا در طول تاریخ شد.

حجت‌الاسلام صالحی حضرت زینب کبری(س) را یکی از بهترین الگوها برای بانوان در عصر حاضر اعلام کرد و افزود: حضرت زینب(س) در زمان اسارت حضرت زینب کبری(س) بعد از حادثه عاشورا، امام سجاد(ع) وقتی دیدند ایشان نشسته نماز شب را ادا می‌کند علت را جویا شدند که حضرت زینب کبری(س) فرمودند غذایی که به ما می‌دهند برای سیر کردن بچه‌ها کافی نیست لذا سهم خود را به بچه‌ها می‌دهم و دیگر توانی برای ایستاده نماز خواندن ندارم.

وی بهترین راه برای داشتن سعادت در دنیا و آخرت را الگو گرفتن و تبعیت از بانوانی چون حضرت زینب کبری(س) عنوان کرد و یادآور شد: در عصری که دشمنان اسلام بنیان خانواده را هدف قرار داده‌اند تبعیت از زنانی نظیر حضرت زینب کبری(س) می تواند در اصلاح جامعه موثر باشد.

حجت‌الاسلام صالحی تربیت فرزندانی صالح را یکی از خصلت های مهم این بانوی گرانقدر دانست و اضافه کرد: بانوان باید حضرت زینب کبری(س) را در این خصوص الگوی خود قرار دهند./935/ت302/س
ارسال نظرات