۱۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۲۵۷۸۲
امام جمعه موقت مشهد:

دنیا گرایی و اشرافی گری روحیه جهادی را سلب می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد مقدس گفت: این که مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه یکی از نقاط ضعف را اشرافی گری و زیاده خواهی دانستند به جهت این است که دنیا گرایی روحیه جهاد را سلب می کند.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد مقدس و عضو شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه که در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد، به وصیت حضرت زهرا(س) در پایان عمر شریفشان اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در آخرین وصیت های خود می فرمایند «ای علی، دیگر چیزی از زندگی برای من باقی نمانده است و وقت خداحافظی و کوچ کردن فرا رسیده است، علی جان سخنم را بشنو دیگر بعد از این صدای مرا هیچ وقت نخواهی شنید، ای علی مرا فراموش نکن و بعد از رحلتم به زیارتم بیا و وقتی من از دنیا رفتم خودت زحمت غسل من را بکش اما در شب؛ بر من نماز بخوان و هیچ کس مطلع نشود، تو را نسبت به فرزندان سفارش می کنم».

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ملت ایران همه آن چیزی که داشته است در راه امام و رهبری فدا و در تمامی عرصه ها از انقلاب و رهبری حمایت کرده است و این امر نشان دهنده عشق وشخصیت ملت است.

حجت الاسلام فرزانه با بین این که بهترین نعمت پروردگار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مردم با رأی به نظام این نعمت الهی را به دست آورده اند، تشریح کرد: بعد از پیروزی نظام اسلامی تا کنون به طور کلی می توان چهره دشمن را این گونه ترسیم کرد و آن این که دشمن هر اقدامی که تا کنون انجام داده به هیچ یک از اهدافش نرسیده است؛ به عنوان مثال در لبنان و غزه آبرویش رفت و در مقابل موج بیداری ملت ها موفق نشد مزدوران خود را نگه دارد.

وی با بیان این که دشمن ایران را به حمله نظامی تهدید می کند، افزود: چند چیز است که روحیه جهاد را می تواند از امت اسلامی سلب کند و یکی از آن ها دنیاگرایی در قالب قدرت طلبی، زراندوزی، لذت طلبی، عیاشی و توجه کردن به تمایلات طبیعت است، لذا در تاریخ اسلام ملاحظه می کنیم که از امر عمروعاص مجاهد و سردار رشید شجاع فاتح، عمروعاص قصر نشین، زمین گیر و بیگانه با علی می سازد و این تنها برای عمروعاص نبوده است.

وی اظهار داشت: این که مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه یکی از نقاط ضعف را اشرافی گری و زیاده خواهی دانستند به جهت این است که دنیا گرایی روحیه جهاد را سلب می کند.

حجت الاسلام فرزانه سپس با بیان یادآوری این که عامل دوم روحیه خوباوری است که ما با آن انقلاب کردیم و پیروز شدیم، ابراز داشت: عامل سوم آن است که تفسیر غلط از انتظار فرج برای ما ترسیم شود و برای ما این گونه معنا کنند که قبل از ظهور آن حضرت هیچ کس حق ندارد پرچمی از حق برافراشته نماید.

وی با تأکید بر این که نباید این روحیه ای که ملت ایران دارد از او سلب شود زیرا برای دشمن فرصت ایجاد می کند، گفت: مولای متقیان امام علی(ع) می فرمایند «وظیفه ما در برابر دشمن نخست این است که همیشه دشمن را بشناسیم و نسبت به مکرها، حیله ها و خدعه های دشمن هوشیاری داشته باشیم و از او غافل نشویم؛ دوم این که آمادگی جسمی و روحی داشته و دارای سلاح روز در مقابله با دشمن باشیم؛ سوم اتحاد، انسجام و همبستگی با یکدیگر است، چهارم نهراسیدن، نترسیدن و دشمن را کوچک نشمردن است، پنجم اعتقاد عمیق به وعده های الهی است».

امام جمعه موقت مشهد متذکر شد: رهبر انقلاب در روز اول فروردین فرمودند «وعده الهی و سنت الهی این است که اگر دشمن به شما حمله کند شکست خواهد خورد و این سنت راستین الهی است». همچنین فرمودند «جبهه کفر اگر به شما حمله کند به شما پشت خواهد کرد و شکست خواهد خورد و نه کمکی و نه یاری برای او وجود خواهد داشت». قرآن کریم نیز می فرماید «این یک قانون ثابت است که اگر جبهه کفر بر اسلام حرکت کند شکست می خورد و این سنت قابل تغییر نیست».

وی در پایان اظهار داشت: ملت ایران بداند با اتحاد، آمادگی، روحیه و امکانات نظامی که کشور دارد اگر دشمن به ما حمله کند آنچنان شکست می خورد که برای قرن ها خواب این شکست هم برایش وحشتناک است./968/پ201/س
ارسال نظرات