۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۹۹۸
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

فضائل اجتماعی حضرت فاطمه مورد غفلت واقع شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: ولایت مداری و امام محوری به عنوان یکی از مهم ترین فضائل اجتماعی دخت نبی مکرم اسلام مورد غفلت واقع شده است.
حضرت فاطمه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین نوبری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، امروز در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در تبریز اظهار داشت: رنگ وجودی بشر و عالم به واسطه وجود مبارک حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها خلق شده است.

وی با بیان این که آن حضرت جایگاهی ارزشمند نزد رسول الله داشته اند، خاطر نشان کرد: بنا بر احادیث و روایت موثق وارده از اهل سنت و حتی دشمنان اهل بیت(ع)، این گونه نتیجه گیری می شود که ایشان دارای مقام برجسته و منحصر به فردی بوده اند.

حجت الاسلام نوبری با بیان این که سخن از فضائل آن بانوی مکرم اسلام نیازمند سال ها سخن و نگارش کتب متعدد است، تصریح کرد: آنچه که کمتر بدان توجه شده و متاسفانه مورد غفلت واقع شده، ولایت مداری و امام محوری به عنوان یکی از مهم ترین فضائل اجتماعی دخت نبی مکرم اسلام است.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه تعابیری پیامبر(ص) در رابطه با فضائل و شخصیت آن حضرت منحصر به فرد و نشانگر عظمت دست نیافتنی ایشان است، گفت: حقیقت آنست که فاطمه زهرا(س) الگویی جاودانه برای تمام تاریخ است و نگاه جامعه ما به ایشان باید نگاهی الگوپذیرانه باشد.

وی ادامه داد: ‌امروز در شرایطی که جامعه اسلامی تحت ولایت رهبری به عنوان نائب امام زمان(عج) در دوران غیبت کبری هستند، بیش از هر زمانی نیازمند تفکر ولایی و توجه به فصائل اجتماعی حضرت زهرا(س) هستیم.

حجت الاسلام نوبری با تاکید بر این که معرفی کردن شخصیت آن حضرت تنها به عنوان الگویی بانوان، کفایت نمی کند، گفت: باید حضرت زهرا (س) را به گونه ای معرفی کنیم که بتوان از ایشان الگوپذیری کرد، امروز نه تنها بانوان بلکه مردان نیز بایستی از فضائل و مناقب دخت نبی اکرم(ص) الگو بگیرند، چراکه سعادت دنیا و آخرت تمسک به فرهنگ اهل بیت و فاطمی است./935/پ202/س
ارسال نظرات