۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۲۶۱۲۹

مشروح سخنان آیت الله علم الهدی در دیدار خانواده شهدای هسته ای

خبرگزاری رسا ـ دیدار خصوصی آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری با خانواده چهار تن از شهدای هسته ای روز گذشته برگزار شد.
آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دیدار خصوصی آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری با خانواده چهار تن از شهدای هسته ای صبح امروز در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد.

در این دیدار خانواده های شهیدان علی محمدی، قشقایی، احمدی روشن و رضایی نژاد با آیت الله علم الهدی ملاقات کرده و ضمن بهره مندی از بیانات وی، در حالی که دیدار از حال و هوای روحانی و معنوی خاصی برخوردار بود، هدیه ای معنوی از امام جمعه مشهد دریافت نمودند.

آیت الله علم الهدی ضمن خیر مقدم به خانواده این شهدا، گفت: این شهیدان باعث شدند که خانواده هایشان در محضر ائمه معصومین سرافراز باشند، لذا دوستی و مودت خانواده این شهیدان نسبت به اهل بیت پیغمبر(ص) سند و مدرک دارد و هر درجه و مقامی که آنان از نظر اجتماعی یا سیاسی می خواستند به آن برسند، این مقدار نبود که امروز به آن رسیدند.

وی از شهادت به عنوان عرصه ای اتفخار امیز در زندگی این شهیدان یاد کرد و افزود: امیدواریم که خداوند متعال توفیق حفظ این نعمت را به خانواده این شهیدان بدهد.

وی ادامه داد: موضع گیری خانواده های این شهیدان در خصوص مسأله شهادت اعضای خانواده شان بسیار ارزشمند است و دنیا را متحیر کرده و دشمنان سر افکنده شده اند.

وی با بیان این که پدران و مادران شهیدان مقاومت هایی در برابر شهادت فرزندانشان داشتند و آن مقاومت ها به شهادت آن شهدا آبرو داده است، تصریح کرد: ممکن است فردی به شهادت برسد ولی به جهت برخی از فشارهای عاطفی که به وجود می آید، عزیزان شهید نتوانند قیمت و آبروی شهید را حفظ کنند.

وی با ذکر این که این شهدا حتما در کنار شهدای کربلا قرار خواهند گرفت، عنوان داشت: برخورد خانواده های شهدا به گونه ای است که هم دشمن را بی آبرو و هم نظام را با آبرو کرد و خانواده ها با برخوردی که داشتند شهادت آن شهدا را قیمت و ارزش دادند و هم این نظام را آبرومند کردند و الآن به گونه ای است که آبروی نظام و رهبری آبروی اسلام است و در واقع به پیغمبر خدمت کردید.

وی اظهار داشت: تمام اهمیت و جایگاه رهبر ما بر این است که حجت امام زمان است، و این جدا از مدیریت، فقاهت و رهبری است و این طیف با سخنان خانواده های شهدا آبرومند شده است.

وی نیز بیان کرد: خانواده شهدای هسته ای یقین بدانند که در هنگام زیارت حضرت رضا(ع) آن حضرت توجهی ویژه به آنان خواهند داشت.

در بخش دیگری از این دیدار پدر شهید احمدی روشن گفت: بنده احساس می کنم این لطف خدا در حق ما و امانتی در دست ما بوده و آن را تقدیم خدا کرده ایم.

وی با اشاره به این که به روی سنگ مزار این شهید گرانقدر درج شده است «شهید احمدی روشن نهایتا پر کاهی تقدیم آستان دوست نموده است»، تشریح کرد: بالاخره ما همان مقدار اندک را داشته ایم که تقدیم انقلاب کرده ایم، انشاءالله خدا از ما این پرکاه را قبول کند و ما از همه مردم ایران تشکر می کنیم که ما را با حضورشان شرمنده کرده اند و ما شرمنده همه مردم ایران هستیم که تا چه مقدار مورد تفقد مردم ایران قرار گرفته ایم به گونه ای که ما غم های خود را فراموش کردیم.

آیت اله علم الهدی نیز ابراز داشت: مرحوم فیروز آبادی عالمی ولایتی بود و از جمله افرادی بود که در روضه سیدالهشدا از حال می رفت. در حالاتش نوشته اند این فرد روزی به حرم سیدالهشدا(ع) رفت و حال عجیبی پیدا کرد و از حال رفته بود و اودر آن حالت به حضرت عرض کرده بود «من حاجتی دارم و حاجتم این است که خدواند یک پسری بدهد و آن پسر در جوانی به مقامات بالایی برسد و در آن سن از دنیا برود تا من در غم شما با حضرت علی اکبر شهید شوم» و خداوند به او یک فرزندی داد و آن پسر در 18 سالگی مجتهد شد و در همان دوران نبوغش دچار بیماری شد و از دنیا رفت و این آقای عالم از اتفاق خرسند شد.

وی افزود: شهدای هسته ای به نکته قابل قبولی از نظر علمی رسیدند و این اوج نبوغ نتیجه اش این شد که در راه اسلام فدایی قرار گرفتند و خانواده هایشان هم درد سیدالشهدا شدند و این خیلی مقام و عظمت دارد.

در ادامه پدر احمدی روشن با دستانی لرزان و چشمانی پراشک بیان داشت: مصطفی بچه ای شاد و سرحالی بود و هنگامی وارد منزل می شد همیشه سعی داشت که با شادی وارد منزل شود. وقتی که در منزل راه می رفت من به او نگاه می کردم به یاد مصائب حضرت امام حسین می افتادم که وقتی حضرت علی اکبر را به میدان می فرستاد چقدر به او خیره می شد. گمان می کردم این آخرین دیدار است و فکر می کردم که اگر این پسرم شهید شود چطور می شود، و به خودم دلداری می دادم و جالب توجه است که بعد از شهادت مصطفی مادرش هم برایم بازگو کرد که من هم همین فکر را داشتم.

وی ادامه داد: برایم مسلم شد که خدواند تبارک و تعالی وقتی می خواهد لطفی به حق بنده اش بکند او را برای آن کار آماده می کند و گویا خداوند می خواست زمینه این لطف را برای ما را آماده کند.

وی متذکر شد: برای من به عینه ثابت شده است که خانواده های بقیه شهدا چه مصائبی را تحمل کرده اند و مخصوصا این شهدای هسته ای به نوعی دیگر شهید شده اند و اکثر در جلوی خانواده خودشان و اکثر اعضای زیادی از بدنشان تکه تکه(اربا اربا) بوده است.

آیت الله علم الهدی در پایان گفت: حفظ آثار و برکات شهدان وظیفه ای مشکل است و متأسفانه دیدیم که برخی از خانواده شهدا علی رغم این که عزیزان شهیدشان عالی مقام بوده اند، نتوانستند آبروی آن شهید را در خط ولایت حفظ کنند و امیدواریم که خداوند این موفقیت را به خانواده ها و نسل شهدای هسته ای بدهد.

گفتنی است، در پایان این مراسم به هریک از خانواده های شهیدان قشقایی، علمی محمدی، رضایی نژاد و احمدی روشن از سوی آیت الله علم الهدی یک جلد تفسیر قرآن اهدا شد./968/پ201/س
ارسال نظرات