۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۱
کد خبر: ۱۲۶۲۹۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

تحقق شعار امسال نیازمند عزم ملی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مقام معظم رهبری با تدبیر و هوشیاری و احاطه کامل به شرایط حال حاضر در کشور، بهترین شعار را مانند سال های گذشته انتخاب کرد که همه مسؤولان باید نسبت به آن دقت نظر و اهتمام داشته باشند تا شاهد رشد همه جانبه در ایران اسلامی باشیم.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر روز گذشته در نخستین گردهمایی رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان در چالوس ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه به گفتاری از نویسنده کتاب الموسوعه الکبری الفاطمه الزهرا (س) درخصوص تلاش چندین ساله برای تهیه این کتاب، اشاره کرد و گفت: بزرگان، نویسندگان و پژوهشگران ما جهت نشر معارف اهل بیت (ع) زحمات زیادی را متحمل شدند و باید برای تبیین معارف قرآن و اهل بیت (ع) و برای نشان دادن سیره زندگی آنان دقت، مطالعه، زمان و تلاش چندین ساله را در دستور کار زندگی خود قرار دهیم تا به لطف خدا بتوانیم در این مسیر گام های موثری برداریم.

وی با اشاره به شب زنده داری رسول خدا (ص) از منظر قرآن، افزود: قرآن بهترین راهنما برای رسیدن به کمال انسانی است و برای نزدیک شدن به قرآن و اهل بیت (ع) باید قلب های خود را با قرائت قرآن و توبه و استغفار در هنگام سحر و دستگیری و سرکشی از یتیمان و مستمندان صیقل دهیم و ابتدا هم باید از خودمان شروع کنیم.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با بیان نامگذاری سال جدید به سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی بر خرید کالا و تجهیزات تولید داخلی در همه فعالیت ها تاکید و خواستار حرکت در مسیر تحقق منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری با تبلیغ و فرهنگ سازی مناسب در این امر شد.

وی با تاکید بر اهمیت شعارهای سال تصریح کرد: هدف از نامگذاری سال ها و تعیین شعارهای سال از سوی مقام معظم رهبری در واقع مشخص کردن مسیر و حرکت ملت و مسؤولان جمهوری اسلامی با شرایط موجود است که می تواند بهترین راهنما برای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: مقام معظم رهبری با تدبیر و هوشیاری و احاطه کامل به شرایط حال حاضر در کشور، بهترین شعار را مانند سال های گذشته انتخاب کرد که همه مسؤولان باید نسبت به آن دقت نظر و اهتمام داشته باشند تا شاهد رشد همه جانبه در ایران اسلامی باشیم.

وی، سال 90 را سال فارق آمدن بر مشکلات و تحریم ها و پیشرفت علمی عنوان کرد و اظهار داشت: در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی به ویژه در سال های اخیر با همه تلاش های خصمانه دشمنان و با وجود تحریم ها و فشارهای غرب و آمریکا، ایران اسلامی توانست سالی توأم با موفقیت و پیشرفت در صحنه های مختلف علمی و سیاسی را در جهان به نفع خود رقم بزند.

این مسؤول فرهنگی با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه برسیاه پوش کردن شهر، شرکت در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) بر برپایی مجالس ویژه و دسته روی در این ایام تاکید و تصریح کرد: از اینکه خداوند به ما این فرصت و عمر را داد که در ایام فاطمیه بتوانیم در عزای آن حضرت شرکت کنیم برکتی از جانب اوست و ما باید قدر آن را دانسته و نسبت به تبلیغ شعائر دین و فرهنگ فاطمی در سطح جامعه به وظایف خود عمل کنیم و دیگران را نیز به این امر تشویق کنیم تا سهمی در این ایام داشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در حوزه های فرهنگی و قرآنی در سال 90 بیان داشت: اعتبار فرهنگی سال 90 نسبت به سال های قبل بهتر بوده است که نشان از نگاه خوب دولت به مباحث فرهنگی و قرآنی است که البته جهت مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان و حیله های تبلیغی ضد بشری استکبار جهانی نیازمند توجه بیشتر مسئولین است.

وی در ادامه بر ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی و قرآنی در سال جدید، حرکت در مسیر تحقق شعار سال و ارتقای سطح کیفی فعالیت های دینی و فرهنگی در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد.

حجت الاسلام شکریان همچنین برگزاری جلسات با مربیان قرآن، شناسایی جهت کنگره علمای برجسته شهرهای مختلف استان، انجام تبلیغات محیطی با مضامین دینی و قرآنی، تقویت فعالیت های فرهنگی در سطح شهرستان با هماهنگی مسؤولان شهرستانی، استفاده از همه ظرفیت های شهری جهت تقویت فعالیت های قرآنی را خواستار شد./950/پ202/س
ارسال نظرات