۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۲۶۵۱۸

کتابخانه مرحوم آیت الله مروج اردبیل میزبان محققان حوزی است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام موسسه فرهنگی تحقیقاتی آیت‌الله مروج از استقبال محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه از کتابخانه مرحوم آیت الله مروج در اردبیل خبر داد.
آيت الله مروج کتابخانه مرحوم آیت الله مروج اردبیل میزبان محققان حوزی است
ناصر اسحاقی، قائم مقام موسسه فرهنگی تحقیقاتی آیت‌الله مروج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: یازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مروج نماینده مقام معظم رهبری در استان اردبیل به همت این مؤسسه و نهادهای مختلف اردیبل برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت مؤسسه تحقیقاتی آیت‌الله مروج گفت: این مرکز پس از درگذشت آن عالم ربانی در منزل شخصی آیت الله مروج با هدف فراهم کردن زمینه تحقیق و پژوهش برای طلاب حوزه های علمیه و علمای منطقه راه اندازی شد.

عضو شورای آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: به دلیل آنکه آیت الله مروج به موضوع تحقیق و پژوهش به ویژه حضور جوانان و نوجوانان در این عرصه علاقه داشتند، این مؤسسه در منزل شخصی وی به عنوان محفل انس محققان و پژوهشگران انتخاب شد.

اسحاقی تصریح کرد: در حال حاضر در این مرکز فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی مناسب انجام می شود، افزون بر این که هر ساله کلاس‌های قرآنی، برنامه‌های مناسبتی و مذهبی برگزار می شود و در کنار آن علاقه‌مندان می‌توانند از کتابخانه ارزشمند آیت‌الله مروج در علوم فقهی، دینی و معرفتی استفاده کنند.

قائم مقام موسسه فرهنگی تحقیقاتی آیت‌الله مروج از استقبال محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه از کتابخانه مرحوم آیت الله مروج در اردبیل خبر داد و افزود: این کتابخانه با دارا بودن کتب مرجع و منابع فقهی، اصولی و کلامی مجموعه ای ارزشمند برای بهره مندی علما و محققان حوزه و دانشگاه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زندگانی و خدمات ارزنده مرحوم مروج نماینده فقید رهبری در استان اردبیل اظهار داشت: آیت‌الله بیوک‌آقا خلیل‌زاده معروف به آیت‌الله مروج در شهریور سال 1309 در اردبیل چشم به جهان گشود و بعد از تحصیل در اردبیل سال 1326 وارد حوزه علمیه قم شد و نزد علمای مختلف به تحصیل مشغول شد.

اسحاقی ادامه داد: آن مرحوم مدتی نیز در محضر آیت‌الله یونس اردبیلی، آیت‌الله بروجردی، امام راحل و دیگر علمای به نام کشور بهره‌ها برد و به پیشنهاد یار صدیق خود آیت‌الله سید حاتمی لقب مروج را برای خود برگزید. این روحانی مبارز در دوران مبارزات انقلاب در شهر اردبیل نقش پیشرو داشته و بارها نیز توسط رژیم پهلوی دستگیر شد.

وی گفت: آیت‌الله مروج بعد از بازگشت امام به عنوان اولین امام جمعه اردبیل و نماینده رهبر انقلاب در اردبیل منصوب شد و در دوران جنگ تحمیلی نیز همدوش با جوانان غیرتمند این دیار در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت. ان مرحوم سه دوره نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بود و بعد از سال‌ها تلاش و مجاهدت در سنگر هدایت مردم این دیار 27 فروردین سال 1380 بر اثر عارضه مغزی دار فانی را وداع گفت./935/ت302/س
ارسال نظرات