۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۲۶۵۲۴

70 هزار معلم قرآنی در کشور فعالیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن الکریم از فعالیت یک هزار 700 موسسه قرآنی مردمی خبر داد و گفت: 70 هزار معلم قرآنی در کشور فعالیت می کنند.
مهدي قره شيخلو رييس سازمان دارالقرآن کريم تبليغات اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، امروز در همایش جامعه قرآنی در اردبیل از ساماندهی مؤسسات قرآنی و مردمی سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون یک هزار 700 موسسه قرآنی مردمی فعالیت می کنند که در برخی موارد نیازمند اصلاح برنامه ها هستیم.

وی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی به صورت افتخاری و مردمی اداره می شوند، ادامه داد: حضور مردم در برنامه های قرآنی یک حرکت استراتژیک است که اگر با برنامه ریزی صحیح و اصولی همراه باشد، می تواند نویدبخش جامعه ای قرآن‎محور در سطوح مختلف باشد.

قره‌شیخ‌لو با اشاره به فعالیت 2 هزار و 250 خانه قرآن روستایی در کشور گفت: 70 هزار معلم قرآنی در کشور فعالیت دارند که سال گذشته 30 هزار دوره تخصصی تربیت مربی قرآن کریم برگزار شد و امروز شاهد ثمرات و نتایج مثبت این دوره ها هستیم.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در ادامه از تشکیل انجمن خیرین قرآنی خبر داد و خاطرنشان کرد: این انجمن با هدف توسعه فعالیت و مشارکت مردم در توسعه آموزش های قرآنی ایجاد می شود، البته ساز و کارهای اولیه برای فعالیت این انجمن پیش بینی و تدوین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تدوین برنامه های جامع و منسجم قرآنی برای ماه مبارک رمضان و اوقات فراغت تابستان شد و اظهار داشت: تعامل و همکاری دستگاه‌های با نهادهای دولتی، موجب اداره جامعه اسلامی بر مبانی آموزه های قرآنی خواهد بود.

قره‌شیخ‌لو از عدم توسعه آموزش های کاربردی قرآن در کشور انتقاد کرد و گفت: نظام اسلامی در شرایطی از سوی هزاران کانال ماهواره و شبکه اینترنتی مورد هجمه واقع شده که گاه مشاهده می شود، مبانی قرآنی در جوامع اسلامی مهجور واقع می شود.

وی ادامه داد: مربیان قرآنی در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمنان قرار دارند، باید تلاش کنیم راهنمای مناسبی برای نوجوانان و جوانان باشیم، چراکه راه مقابله با دشمن نیز در آیات قرآنی بیان شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات