۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۶۷۸
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

موضع مستحکم رهبری سبب پیروزی ایران در مذاکرات هسته ای شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در استانبول موفق بود، تاکید کرد: مواضع مستحکم مقام معظم رهبری سبب تثبیت مواضع نظام و پیروزی ایران در مذاکرات با 1+5 شد.
حجت الاسلام ابراهيمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین ابراهیمی نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی، عصر چهارشنبه در جمع طلاب و فضلای شهرستان های بیرجند و نهبندان در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه1+5، یادآورشد: نماینده این گروه در پایان مذاکرات در دور اول، دستیابی به انرژی هسته ای را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با تاکید براینکه دشمنان ما نیز به این مساله شهادت داده اند، ابرازداشت: موفقیت تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات استانبول مساله ای بسیار مهمی و از ابعاد مختلف قابل تحلیل است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرت نظام اسلامی در رزمایش های متعدد به نمایش گذاشته شد و جهان شاهد و ناظر قدرت نمایی نیروهای مسلح ایران بود، گفت: حضور مردم در صحنه های مختلف از جمله 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند نشان دهنده پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب و ولایت بود و دشمنان و غرب نیز به این مساله پی برده بودند که ملت ایران در مسیر خود استوار و مصصم است.

وی با اشاره به حرمت تولید و بکارگیری سلاح های هسته ای طبق فتوای مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: این مساله بارها از سوی اردوغان بیان شد که این یک سخن سیاسی نیست بلکه حرف ولی فقیه است و آنها اعتماد کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به تحریم های دشمنان علیه نظام اسلامی، تاکید کرد: ما تحریم ها را دور زدیم و حتی ایران به تحریم اخیر غرب که نفت ما را تحریم کردند، واکنش انفعالی نشان نداد بلکه با این مساله فعالانه برخورد کرد و با قطع صدور نفت ایران به برخی از کشورهای اروپایی، قیمت نفت در کشورهای مختلف جهان به ویژه غرب به سرعت افزایش چشمگیری یافت.

موج بیداری اسلامی کمر آمریکایی ها و غرب را شکست

وی با بیان اینکه تیم مذاکره هسته ای ایران از مذاکرات استانبول سرفراز و موفق بیرون آمد، خاطرنشان کرد: آنچه در دور دوم مذاکرات هسته ای که در بغداد برگزار می شود، در دستور کار خواهد بود مساله لغو تحریم ها است و خوشبختانه بعد از دور نخست مذاکرات در روند امور اقتصادی گشایش هایی ایجاد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی نقش مقام معظم رهبری را در پیشرفت های هسته ای ایران و همچنین مذاکرات اخیر پررنگ توصیف کرد و افزود: مواضع مستحکم مقام معظم رهبری موجب بیداری اسلامی شد و این تحولات کمر آمریکایی ها و غربی ها را شکست و این موضوع برای آنها بسیار سخت و دردناک بود.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه قبل از مذاکرات هسته ای آقای هاشمی رفسنجانی سخنی به زبان آورد که البته برای غرب و آمریکا مطلوب بود و بعد که فشار افکار عمومی زیاد شد ایشان گفت من تنها خاطره ای نقل کردم و البته دولت هم بی میل نبود که این کار صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه باعث تثبیت موضع اخیر نظام اسلامی شد موضع مقتدرانه مقام معظم رهبری بود، ایشان تاکید کردند تا آمریکا از نخوت و تکبر پایین نیاید مذاکره با آنها امکان پذیر نیست و این موضع مستحکم امروز کار ما را به جایی رساند که در این مرحله پیروز شدیم و در مرحله بعد نیز پیروزی از آن ما خواهد بود. /924/پ202/ع

ارسال نظرات