۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۲۶۸۴۷
مدیر کل اوقاف اردبیل:

یکی از موقوفات اردبیل به مجلس سوگواری ایام فاطمیه اختصاص دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: موقوفه سیدحسن حوائجی محل مصرف سوگواری حضرت فاطمه(س) است.
حجت الاسلام وحدت مشهوري نظري، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان اردبيل
حجت الاسلام وحدت مشهوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل از برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان خبر داد و اظهار داشت: همزمان با ایام فاطمیه و از 30 فروردین تا ششم اردیبهشت ماه سوگواره یاس نبوی در استان اردبیل برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این سوگواره را الگوسازی سیره حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و افزود: قرائت زیارت نامه حضرت فاطمه(س) مدیحه سرایی، سوگواری، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و مذهبی و برگزاری مسابقات فرهنگی مختلف از جمله برنامه های این سوگواره خواهد بود.

حجت الاسلام مشهوری همچنین از حرکت دستجات عزاداری اردبیل از مصلی به طرف عالی قاپو همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد و گفت: یکی از اهداف این سوگواره تبدیل امامزاگان و بقاع متبرکه استان به قطب های فرهنگی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از موقوفات استان مربوط به تعزیه داری حضرت فاطمه(س) است، اظهار داست: تنها موقوفه سیدحسن حوائجی محل مصرف تعزیه حضرت فاطمه(س) است که تلاش می شود با انجام فرهنگ سازی محل تعزیه حضرت فاطمه زهرا(س) نیز از محل موقوفات بیشتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حضرت زهرا(س) را الگوی تمام عیار برای بشریت دانست و افزود: اگر رفتار و گفتار آن حضرت بتواند به عنوان مصادیق زندگی اجتماعی، الهی در جامعه ما محقق شود، شاهد زندگی‌ دینی و سرشار از معنویت و توجهات آن حضرت خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل حجاب و عفاف حضرت زهرا(س) را مهم‌ترین خصیصه آن حضرت اعلام کرد و گفت: اگر الگوی حجاب این بانوی مکرم و بهشتی در جامعه ما نقش ایفا کند ما امروز شاهد این همه ناهنجاری‌های اجتماعی نخواهیم بود، باید با الگو قرار دادن رفتار حضرت، به نافرمانی و نا‌شکری در برابر حق تعالی مبتلا نشویم.

وی مهم‌ترین خصوصیت زهرای مرضیه را ولایت‌مداری ایشان عنوان کرد و ابراز داشت: فاطمه زهرا(س) به حضرت علی(ع) نه تنها به چشم همسر بلکه به چشم ولی و مولا نیز نگاه می‌کرد و این ولایت‌مداری آن حضرت در حد اعلا بود./935/پ202/س
ارسال نظرات