۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۰۱۶
استاد حوزه علمیه:

محو آثار تاریخی دینی از جنایات وهابیان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم محو آثار را از جنایت بزرگ فرهنگی معرفی و خاطرنشان کرد: حاجیان در زمان گذشته از غدیر رد می شدند اما امروز خبری از این مسیر نیست. وهابیان همچنین درب خیبر را که نشانه قدرت معنوی امام علی(ع) بود نابود کردند.
حجت الاسلام حسن عرفان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن عرفان، استاد حوزه علمیه قم پنجم اردیبهشت ماه در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) که در مرکز جامع علوم اسلامی برگزار شد با اشاره به اختلاف موجود در زمان شهادت حضرت زهرا(س) گفت: طبق شواهد می‌توان گفت که قول 95 روز اقوی است.

وی با بیان این که ظلم های اقتصادی از جمله غصب فدک و ظلم های فرهنگی فراوانی به ساحت قدسی بی بی دو عالم زهرای مرضیه(س) صورت گرفت، ابراز داشت: کتمان جریان غدیر با وجود بیان جزیی‌ترین مسایل تاریخی مانند تعداد بزهای پیامبر اکرم(ص) یکی از بزرگترین ظلم های فرهنگی به ائمه‌ اطهار(ع) است.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کرد: عده‌ای جریان غدیر را انکار نکردند ولی به صورت های مختلف آن را تحریف کردند.

وی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) در دوران زندگی خودشان با وجود توانایی هیچ گاه دست به قلم نبردند، ابراز داشت: در زمینه ولایت حضرت علی(ع) اصرار بر نوشتن داشتند که متاسفانه با کارشکنی برخی اصحاب این امر مهم اتفاق نیفتاد که حتی در آن زمان جناب عباس برای این ممانعت گریه می کردند.

حجت الاسلام عرفان جلوگیری از نشر گفتار و احادیث پیامبر اکرم(ص) دومین ظلم بزرگ دشمنان برشمرد و افزود: افراد در تاریخ کارهای زشت خود را توجیه می کردند و در همین قضیه نیز به بهانه کفایت قرآن، احادیث پیامبر را جمع آوری و آتش زندند.

وی با اشاره به این که فضایل حضرت علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت در سراسر روایات پیامبر اکرم(ص) وجود داشت که اگر این احادیث در بین مردم نشر پیدا می کرد هیچگاه مردم در برابر آن حضرت ایستادگی نمی کردند ، خاطرنشان کرد: دشمنان فقط کفایت قرآن را بهانه قرار داده بودند تا فضایل اهل بیت(ع) منتشر نشود.

این مبلغ معارف دینی جلوگیری از نشر قرآن تدوین شده توسط حضرت علی (ع) را از دیگر ظلم های فرهنگی دانست و گفت: برای این که نام حضرت همراه با قرآن نباشد و به راحتی بتوانند به ایشان تهمت های ناروا بزنند از انتشار این قرآن جلوگیری کردند که این قرآن هم اکنون در دست صاحب الزمان (عج) است.

وی بیان داشت: بدل سازی و جعل حدیث برای اهل بیت(ع) و تحریف  روایات پیامبر(ع) از دیگر ظلم های فرهنگی بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برخی از کتاب های حدیثی موجود گفت: احادیثی از افرادی که حتی در برابر پیامبر اکرم ایستاده اند نقل شده ولی یک روایت از امام صادق(ع) در اینگونه کتاب ها وجود ندارد که ما باید با کارهای عمیق علمی فرهیختگان اهل سنت را نسبت به این مسائل بیدار کنیم.

وی محو آثار را از جنایت بزرگ فرهنگی معرفی و خاطرنشان کرد: حاجیان در زمان گذشته از غدیر رد می شدند اما امروز خبری از این مسیر نیست. وهابیان همچنین درب خیبر را که نشانه قدرت معنوی امام علی(ع) بود نابود کردند.

حجت الاسلام عرفان حذف نام علی، حسن و حسین در بین بنی امیه و بنی عباس، عجم ستیزی با وجود این که بسیاری از عجم ها در کنار اهل بیت(ع) بودند و تهمت به شیعیان را از دیگر ظلم های فرهنگی برشمرد.

وی در پایان خطاب به روحانیان و طلاب خاطرنشان کرد: می توان در مورد هرکدام از ظلم های فرهنگی یک پایان نامه عمیق نوشت و امیدوارم طلاب در این عرصه حرکت کنند./921/پ202/ع

ارسال نظرات