۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۲۷۸۸۶
آیت‌الله نوری همدانی:

مردم در انتخابات اخیر ثابت کردند حامی همیشگی نظام و رهبری هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی پیروزی و تداوم انقلاب را متکی به فرهنگ عاشورا و مهدویت دانست و با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات دور دوم مجلس نهم،‌ تاکید کرد: مردم ما با حضور در عرصه‌های مختلف ثابت کرده‌اند که حامی همیشگی نظام و ولایت فقیه هستند.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و افسران نیروهای مسلح، تمسک به فرهنگ عاشورا و مهدویت را دو عامل اصلی در پیروزی و تداوم انقلاب دانست و گفت: دشمنان ما پس از ناکامی‌های پی در پی، با مطالعه فراوان فهمیدند تا زمانی که این مردم با الگو برداری از امام حسین(ع) به دنبال برقراری حکومت عدل جهانی هستند شکست ناپذیر خواهند بود.

وی حضور فعال مردم در صحنه های مختلف و پیروی از اسلام و ولایت فقیه را سه عنصر مهم و تاثیر گذار در انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم با حضور خود در عرصه‌های متعدد از جمله انتخابات اخیر و  حماسه9دی ثابت کردند که حامیان همیشگی ولایت فقیه و نظام اسلامی هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به موج بیداری اسلامی،‌ خواستار هوشیاری بیش از پیش انقلابیون در مقابل نقشه های استکبار جهانی شد و گفت: کار استکبار مصادره انقلاب‌های منطقه به نفع خود و خنثی سازی آنها است، مصری ها قبلا هم انقلاب کردند و ملک فاروق را کنار زدند ولی با روی کار آمدن جمال عبدالناصر بار دیگر این کشور به دست استکبارگران افتاد.

وی بیان داشت: موج بیداری اسلامی با شور و شوق خاصی شروع شد،‌ اما متاسفانه این وضعیت اکنون مشاهده نمی شود و مسلمانان باید بیش از پیش هوشیار و آگاه باشند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در تبیین آیه 24 سوره توبه، گفت: در این آیه دوست داشتن تمام مسائلی که انسان در دنیا به آنها دل می‌بندد در یک کفه و حب خدا و پیامبر و جهاد در کفه دیگر قرار داده شده است و اگر کفه نخست نسبت به دومی سنگینی کرد آینده ناگواری در انتظار انسان خواهد بود.

این مرجع تقلید روحیه جهادگری و شهادت طلبی را از صفات خاص رزمندگان اسلام دانست و اظهار داشت: شغل انسان ناشی از فکر او است؛ نیروهای مسلح عالی ترین شغل را در میان دیگر مشاغل دارند و باید قدر خود و موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اند را بدانند./928/پ202/ج
ارسال نظرات