۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۲۸۳۸۹
امام جمعه سراب:

مراجع تقلید پای هیچ قرارداد ننگینی را علیه مردم امضا نکردند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب با اشاره به فتوای تاریخی میرزای شیرازی تصریح کرد: هیچ قرارداد ننگینی را در طول تاریخ نمی توان یافت که تأیید مستقیم یا غیر مستقیم مراجع در آن باشد.
امام جمعه سراب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب، امروز به مناسبت سالروز پیروزی ملت در برابر استعمارگران با لغو امتیاز واگذاری انحصار تنباکو گفت: فتوای کوتاه میرزای شیرازی که از مراجع تقلید زمان خود بود با حرف شنوی مردم، استعمار را به زانو درآورد.

وی با بیان این‎که میرزای شیرازی در پاسخ به نگرانی های عمومی از سلطه گری استعمار در فتوایی با این مضمون که" بسم‌الله الرحمن الرحیم الیوم استعمال تنباکو و توتون بِایِِ نحوه کان، در حکم محاربه با امام زمان عجل الله تعالی فرجه است.“موجب شکست استعمار و استبداد شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام همواره مراجع را سد راه مطامع شیطانی خود دانسته و سعی دارند تا با توسل به انواع ترفندها مراجع را از مردم جدا کنند.

امام جمعه سراب صدور فتوای تحریم تنباکو و حمایت های گسترده مردمی از این فتوا را نشان دهنده اطاعت‎پذیری مردم مسلمان ایران از روحانیت پیشرو و اصیل و در راس آن مراجع بزرگ تقلید دانست.

حجت الاسلام اکرمی با بیان این‎که دشمنان از پیوند مقدس مردم و روحانیت ناراحت هستند، تصریح کرد: هیچ قرارداد ننگینی را در طول تاریخ نمی توان یافت که تأیید مستقیم یا غیر مستقیم مراجع در آن باشد.

امام جمعه سراب پیروزی های مردم بر علیه استعمار و استبداد را به پشتوانه روحانیت دانست و یادآورشد: اگر روحانیت و مردم صف خود را از هم جدا نکنند هیچ گزندی بر منافع عالیه ملت وارد نخواهدشد.

امام جمعه سراب خاطرنشان کرد: اگر روزی دشمنان موفق به فاصله انداختن بین مردم و روحانیت شوند در آن روز روحانیت و مردم هر دو آسیب پذیر خواهند شد.

حجت الاسلام اکرمی مردم را به درس گرفتن از وقایع تاریخی فراخواند و بیان داشت: اطاعت مردم در طول تاریخ از روحانیت منشأ تحولات مثبتی در جامعه بوده که نمونه بارز آن پیروزی ملت در ماجرای تنباکو می باشد./949/ت302/ب

ارسال نظرات