۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۸۴۵۲
فعالیت حوزه علمیه سیادت مشهد تشریح شد؛

تدوین کتاب های گروهی از سوی طلاب مشهدی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سیادت مشهد، رابطه بین طلبه ها و مدیریت مدرسه علمیه سیادت را بر اساس احترام متقابل و ایجاد روحیه خودسازی در بین طلاب دانست.
حجت الاسلام اسکندري
حجت الاسلام علی اکبر اسکندری، مدیر مدرسه علمیه سیادت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد اظهار داشت: مدرسه علمیه سیادت همانند دیگر مدارس علمیه مشهد طبق برنامه مرکز مدیرت حوزه علمیه خراسان اداره می شود؛ اما در کنار این برنامه، روش های دیگری را جهت موفقیت طلاب و بهره وری علمی بیشتر در پیش گرفته است.

حجت الاسلام اسکندری گفت: هر روز حدود بیست دقیقه قبل از نماز مغرب و عشا، مناجات پخش می کنیم و با ایجاد فضایی کمی تاریک و معنوی به استقبال نماز می رویم. و پس از نماز صبح نیز مدتی کوتاه را به قرائت دعا اختصاص می دهیم. در هفته دو روز را بعد از نماز به سینه زنی و توسل به ائمه اطهار (ع) می گذرانیم.

مؤلف کتاب دختر، عشق، پسر افزود: در این مدرسه در کنار برنامه های درسی کلاس های جنبی همچون نهج البلاغه، ترجمه قرآن، طریق مشاوره و غیره برگزار می شود تا طلاب که حداکثر تا پایه سه هستند بعد از اتمام سطح یک خود با توجه به آشنایی مفید و مختصر با رشته های یادشده طبق علایق خود یکی را گزینش کنند.

مدیر مدرسه علمیه سیادت در ادامه گفت: در برخی مواقع برنامه اعتکاف علمی را اجرا می کنیم که طلاب در کنار استادان مدرسه که شب را در مدرسه به صبح می رسانند فضایی علمی، پژوهشی، معنوی و همچنین نشاط بخش ایجاد می شود و در روز هم طلاب به مطالعه و مباحثه مشغول می شوند. این برنامه باعث انس بیشتر با دروس و رفع اشکالات درسی و ایجاد انگیزه جهت مطاله بیشتر و موفقیت آنها می شود.

وی در ادامه بیان داشت: طلاب پایه یک این مدرسه سال گذشته به صورت دسته جمعی یک کتاب تألیف کردند. بر اساس برنامه ای از آنها خواستیم درس هایی که می توان از تحولات امروزه دنیا دریافت، بنویسند که در نهایت این مجموعه با موفقیت جمع آوری، چاپ و به برخی مراکز عرضه شد که مورد استقبال واقع شد.

حجت الاسلام اسکندری در ادامه با توجه به رابطه رفاقت و عاطفی بین طلاب و مدیرت مدرسه اظهار داشت: من معتقدم باید به طلبه احترام گذاشت و بر این اساس از آنها درخواست کردم که نظم و مقررات مجموعه را رعایت کنند این روش در طلاب پایه های بالاتر که سال های قبل در این مدرسه حضور داشتند به خوبی جواب می داد.

مدیر مدرسه علمیه سیادت ابراز داشت: در کنار برنامه های درسی ورزش را از یاد نبرده ایم و ورزش هایی مثل کوهنوردی و شنا را در زمان های خاص و فوتبال را هر هفته در برنامه قرار دادیم. اردوهای تفریحی و معنوی نیز جزء برنامه های مدیریتی مدرسه است.

حجت الاسلام اسکندری در پایان با بیان این که این مدرسه مجهز به کتابخانه و اینترنت و اتاق پژوهش است، بیان داشت: در برخی موارد مسابقه های علمی به شیوه تلویزیون برگزار می کنیم به این صورت که با تهیه چند تریبون مجهز به زنگ و چراغ چند گروه دو نفره تشکیل دادیم. که پس از برگزاری مسابقه یک گروه به عنوان برنده معرفی شود. این برنامه در رشته صرف ساده با فراخون در بین مدارس علمیه پایه ای مشهد برگزار شد به این شکل که از هر مدرسه دو نفر با تشکیل یک گروه در این مسابقه حاضر و به رقابت پرداختند./933/ت302/س
ارسال نظرات