۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۲۸۸۳۳

یادواره شهدای روحانی مراغه برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان مراغه مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
شهداي روحاني


حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی مراغه مرداد ماه سال جاری با هدف نکوداشت یاد و خاطره عالمان عامل شهر شهیدپرور مراغه برگزار می شود.

وی از انتشار فراخوان مقالات، شعر و وبلاگ برای این یادواره خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا 31 تیرماه سال جاری به دبیرخانه یادواره واقع در خیابان شهید آیت الله بهشتی، ضلع شمالی مسجد جامع، ستاد نماز جمعه مراغه ارسال کنند.

حجت الاسلام فیضی زاده تصریح کرد: نقش روحانیت در دفاع مقدس، رسالت روحانیت در پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی، نقش روحانیت در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین رسالت روحانیت در بیداری اسلامی از موضوعات نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی مراغه است. 

وی بیان داشت: روحانیت نه تنها در عرصه های تبلیغی و کلامی، جامعه را به سمت سعادت دنیوی و اخروی رهنمون می کنند، بلکه در عمل نیز ثابت کردند که خود عامل به گفته‌ها هستند.

حجت الاسلام فیضی زاده با تأکید بر تبیین نقش تبلیغی و رزمی روحانیان در جبهه های حق علیه باطل اظهار داشت: تعداد شهدای روحانی در مقایسه با شهدای دیگر اقشار جامعه بسیار بالا است که این موضوع نشان از عمل گرایی و مجاهدت روحانیت در نظام اسلامی ایران دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه با تأکید بر شناساندن سیره و منش زندگی شهدای طلبه و روحانی این شهرستان در مدارس علمیه استان افزود: شهدای روحانی تجلی ولایت مداران حقیقی در میدان عمل بوده اند.

حجت الاسلام فیضی زاده با بیان این‌که تبیین نقش ارزشنده روحانیان در 8 سال دفاع مقدس مظلوم واقع شده گفت: امیدواریم برگزاری این یادواره نقطه آغازی برای آشنایی قشر جوان جامعه با خدمات روحانیت در دوران دفاع مقدس باشد.

گفتنی است، علاقه‎مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 2223310 و 09147812566 تماس بگیرند./935/پ202/ب

ارسال نظرات