۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۱۲۹۲۶۹
مذاکرات بغداد؛ پیروزی مقاومت(12)

شیطنت بی بی سی همزمان با مذاکرات در بغداد

خبرگزاری رسا ـ بنگاه خبرپراکنی بریتانیا همزمان با آغاز دور دوم مذاکرات بغداد خبری مبنی بر بررسی حمله نظامی اسرائیل به ایران توسط دولت انگلیس منتشر کرد.
بي بي سي
به گزارش خبرگزاری رسا، بی بی سی همزمان با برگزاری مذاکرات بغداد طی گزارشی نوشت: وزیران دولت انگلیس در حال بررسی این موضوع هستند که در صورت شکست مذاکرات و حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران آیا مداخله نظامی این کشور قانونی خواهد بود یا خیر.

در این گزارش آمده است که چنین اقدامی از سوی انگلیس، خطر جنگی بزرگ‌تر در منطقه و همچنین بسته شدن تنگه هرمز را در پی خواهد داشت.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی انگلیس در حال بررسی گزینه‌های موجود از حمایت دیپلماتیک اسرائیل گرفته تا مداخله نظامی نیروی دریایی انگلیس در منطقه است.

این در حالی است که وزارت خارجه انگلیس هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

انتشار این خبر در آستانه مرحله ششم مذارکرات ایران و 1+5 در بغداد و همچنین اظهارات آمانو مبنی بر انعقاد قرارداد با ایران، نشان از تلاش‌های حریا‌ن‌های خاص رسانه‌ای و سیاسی صهیونیست‌ها برای تأثیرگذاری بر مذاکرات دارد.

گفتنی است پیش از این مقامات رژیم صهیونیستی بارها به صورت رسمی اعلام کرده بودند که قصد حمله نظامی به ایران را ندارند و علاقمند به فشار بیشتر با افزایش تحریم ها هستند./902/د102/ک
ارسال نظرات