۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۲۹۳۷۵

خواب روی پوکه‌های داغ رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب 426 صفحه‌ای «خواب روی پوکه‌های داغ» اثر سیدمحمود مهدوی دربر دارنده خاطرات 140 شهید عملیات والفجر در اردبیل رونمایی شد.
شهيد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام حسن کوهستانی، جانشین عقیدتی سیاسی ستاد کل سپاه روز گذشته در همایش پاسداران، بسیجیان و بازنشستگان سپاه حضرت عباس(ع) استان که در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: حماسه خرمشهر، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بوده است.

وی با بیان این‌که فتح خرمشهر با فتح خیبر به دست حضرت علی (ع) شباهت فراوانی دارد خاطرنشان کرد: اگر حضرت علی(ع) فتح خیبر را برای اثبات حقانیت اسلام انجام داد، رزمندگان دلیر ایران اسلامی نیز بعد از 14 قرن خرمشهر را برای اثبات حقانیت اسلام این بار در کشور ایران نشان دادند.

جانشین عقیدتی سیاسی ستاد کل سپاه با تشریح مختصات و معادلات عملیات بیت‌المقدس گفت: جانبداری تمام کشورهای سرمایه‌دار غرب و شرق در جنگ نابرابر صدام با ملت مظلوم ایران، بر هیچ یک از دولت های استکباری و مدعی حقوق بشر پوشیده نیست.

وی ادامه داد: رژیم بعث عراق در شرایطی جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کرد که نهال انقلاب اسلامی ایران به تازگی به بار نشسته بود، افزون بر این‎که صدام از حمایت کامل نظامی، سیاسی و رسانه‌ای قدرت های شرق و غرب نیز بهره مند بود.

حجت الاسلام کوهستانی با بیان اینکه وعده و نصرت الهی را می توان در فتح خرمشهر به وضوح مشاهده کرد، گفت: عاقبت صدام می‌تواند بزرگ‌ترین عبرت ظالمانی باشد که دنیای مادی را میدان تاخت و تاز خود قرار داده‌اند، در حقیقت دیکتاتورهای وابسته به غرب منطقه ای باید از حقایق دوران دفاع مقدس عبرت بگیرند.

وی با بیان این‎که فتح خرمشهر تمامی نگرش‌ها و معادلات کارشناسان برجسته نظامی دنیا را بر هم زد، خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی دریافتند که در جبهه های نبرد فیزیکی و نظامی، هیچگاه نمی توانند ملت ایران را به زانو درآورند، از این رو به دنبال جنگ نرم و رسانه‌ای علیه انقلاب هستند.

مصطفی افضلی‌فرد، منتخب مردم اردبیل در مجلس نهم نیز در سخنانی فرهنگ ایثار و شهادت را رمز تداوم ارزش های انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: نظام اسلامی برای مقابله با هرگونه تهدید و استحاله فرهنگی به تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد نیاز دارد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از کتاب «خواب روی پوکه‌های داغ» اثر سید محمود مهدوی که به بیان خاطرات 140 شهید عملیات والفجر پرداخته، رونمایی شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات