۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۲۹۵۱۲

گردهمایی ائمه جمعه استان اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی فصلی ائمه جمعه شهرهای اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در این استان در منطقه فندقلو نمین برگزار شد.
حجت الاسلام عاملي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان که در منطقه فندقلو نمین برگزار شد، اظهار داشت: ائمه جمعه پاسداران ارزش های دینی و انقلابی در نظام اسلامی هستند.

وی با بیان این‌که نقش تاثیرگذار ائمه جمعه در نهادینه کردن فرهنگ دینی در جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است، ادامه داد: نهاد نماز جمعه در سی سال گذشته کارنامه درخشانی داشته که تقدیم شهدایی چون آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله مدنی مؤید این ادعا است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: عمق ریشه‌های تدین در اردبیل و ظهور چهره‌های فاخری در سنگر نماز جمعه نظیر مرحوم آیت الله مروج از افتخارات مهم منطقه است، بهره‌مندی از نظرات و پیشنهادات کارشناسی ائمه جمعه استان در تصمیم گیری‌های فرهنگی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشریح جایگاه و نقش ارزنده ائمه جمعه در اعتلای فرهنگ دینی در جامعه خاطرنشان کرد: جایگاه ائمه جمعه در راس مسؤولیت دین‌داری مردم بوده و به این دلیل در فواصل مشخص در نشست های ائمه جمعه اوضاع فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان که از اهداف اصلی مسؤولیت امامان جمعه می باشد، رصد می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در احیای ارزش های دینی در جامعه اظهار داشت: علما ذخایر ارزشمند هر جامعه هستند، نقش غیرقابل انکاری در فرهنگ و باورهای اعتقادی افراد هر جامعه بر عهده دارند.

وی ریشه بسیاری از نابسامانی ‌ها و ناهنجاری ‌های جامعه را بی توجهی به فرهنگ دینی دانست و ادامه داد: اگر بتوانیم با مهندسی درست، فرهنگ را اصلاح و نوسازی کنیم، می‌توانیم معایب را از بین برده و حسنات را افزایش دهیم، توجه به اخلاق و ارتقای معرفت و شناخت ویژگی های مهم حکومت اسلامی هستند که در این میان علما رسالت خطیری بر عهده دارند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: برجسته ‌ترین شاخصه‌ های جامعه اسلامی باید اخلاق و ادب آن باشد، از این رو فرهنگ نقش اصلی در تعمیق باورها و اعتقادات آن جامعه برای جاری شدن اخلاق دینی بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود موضع‌گیری ائمه جمعه نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را حائز اهمیت دانست و گفت: حساسیت ائمه جمعه نسبت به همه این مسائل به دلیل آن است که جامعه در آرمانی ترین شرایط مدیریت شود و در تمام عرصه های سیاسی و اقتصادی انسان های صالح روی کار بیایند./935/پ202/ب

ارسال نظرات