۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۶
کد خبر: ۱۲۹۷۱۳
همزمان با 13 رجب؛

4 هزار زائر در حرم رضوی معتکف می‎شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی از اعتکاف چهار هزار زائر ومجاور ایرانی و غیرایرانی در حرم مطهر رضوی خبر داد.
اعتکاف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی، شب گذشته در نشستی مطبوعاتی با اشاره به اعتکاف ایام البیض اظهار داشت: در این ایام طبق روال هر سال، چهار هزار زائر و مجاور ایرانی و غیرایرانی در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی معتکف می شوند.

وی اعتکاف را آمادگاه انسان های موحد برای حضور با بصیرت و به هنگام در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دانست و افزود: مراقب باشیم اعتکاف جنبه صوری و ظاهری نیافته و از معرفت زایی و بصیرت بخشی تهی نشود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که حضور پرشور مردم و به خصوص جوانان در این مراسم معنوی، شبهه فاصله گرفتن آنان از دین را خنثی می کند ابراز داشت: استقبال کم نظیر جوانان از این مراسم معنوی با وجود کمبود امکانات و ظرفیت پذیرش، بسیار معنادار است و باید با پاسخ مناسبی مواجه شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی ادامه داد: همانطور که به سایر مسائل جوان اعم از تفریح، ورزش و تحصیل به طور شایسته توجه می شود، برای عبادت و خلوت او با خدای خود نیز باید برنامه مدون داشت و در این زمینه مساجد را بیشتر مورد توجه قرار داد.

وی در خصوص نحوه پذیرش معتکفان یادآور شد: از میان 93 هزار نفر از افرادی که از طریق پایگاه اینترنتی اعتکاف برای اعتکاف مسجد گوهرشاد نام نویسی کرده اند، چهار هزار نفر به قید قرعه انتخاب شدند که از این میان 300 زائر غیرایرانی هم حضور دارند.

حجت الاسلام حسینی در مورد برنامه های گروهی در نظرگرفته شده برای معتکفان حرم رضوی تصریح کرد: اعتکاف ذاتا یک برنامه تربیتی فردی و نیازمند نوعی آرامش وخلوت انسان با خود و خدا است بنابراین برنامه های فرهنگی باید به گونه ای باشد که به این اصل لطمه وارد نشود.

وی با اشاره به سخنرانی خطیبان برجسته کشوری همچون آیت الله سیداحمد خاتمی و حجج اسلام علی اکبری و قرائتی در جمع معتکفان خاطرنشان کرد: مراسم مناجات خوانی نیمه شب با حضور مداحان برجسته کشوری و حجت الاسلام حسین انصاریان، پرسش و پاسخ دینی و اعتقادی، تشکیل حلقه های معرفت، مشاوره در زمینه های مختلف و تفسیر و تدبر در قرآن از دیگر برنامه های مراسم معنوی اعتکاف حرم مطهر امام رضا(ع) به شمار می رود./930/پ203/ب


 

ارسال نظرات