۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۳۰۵۹۳

رویکرد فرهنگی‌ مساجد سبب جذب جوانان می‎شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مجموعه‌های پیوستی در کنار مساجد نقش محوری در تربیت و تعالی جوانان را دارد که نباید از ظرفیت آنها غافل شد.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل


به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، روز گذشته در جلسه ستاد اوقات فراغت استان اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل بیش از یک‌هزار و 870 مسجد با محوریت فعالیتهای مذهبی و فرهنگی مشغول فعالیت هستند و شایسته‌ترین کارکرد آنها نیز جذب و جلب جوانان به برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و معرفتی است.

وی با بیان این که در اکثر روستاها و مناطق شهری ساخت و توسعه مساجد سازگاری با ترکیب جمعیتی ندارد خاطرنشان کرد: کارکرد مساجد متنوع است و در این راستا باید با اولویت قرار دادن مسائل آموزشی، فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی در بحث پر کردن اوقات فراغت جوانان دست به کار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: شایسته نیست مساجد ما تنها محل برگزاری مراسم ختم یا عزاداری در مناسبت‌های خاص شود بلکه مطلوب‌تر آن است که جوانان اداره مساجد را عهده‌دار شده و با تشکیل حلقه‌های آموزشی، معرفتی، فرهنگی و هنری از این ظرفیت بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام ستوده اوقات فراغت را محدود و منحصر به فصل تابستان ندانست و افزود: ‌اوقات فراغت زمان فارغ شدن از کار و تلاش روزمره است که نباید محدود به سه ماه تابستان شده و از تامین برنامه‌ برای اوقات فراغت سایر ایام و فصول غفلت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در بحث اوقات فراغت محوریت مسجد نباید نادیده گرفته شود چرا که اگر این موضوع مد نظر قرار گیرد در کنار پر شدن اوقات فراغت با برنامه‌های متنوع یک فرایند تربیتی شایسته را نیز در جامعه شاهد و ناظر خواهیم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با یادآوری این که 260 کانون مساجد تابستان امسال در بحث پر‌کردن اوقات فراغت جوانان نقش پیشرو را دارند، تصریح کرد: در این فضاهای تربیتی و معرفتی برنامه‌های قرآن‌آموزی، حلقه‌های معرفتی، آموزش مهارت‌ها، مسائل مربوط به کتاب و کتابخوانی و برنامه‌های ورزشی متنوع برای جوانان پیش‌بینی شده و تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام ستوده در پایان سخنان خود اظهار داشت: کانون مساجد همسو با اهداف نهادهای فرهنگی دیگر در برنامه‌های مختلف مشارکت ارزشمند دارد و  بخش عظیمی از مساجد و مکان‌های مذهبی به چنین مجموعه‌های تاثیر‌گذار مجهز شده‌اند./935/د102/ب

ارسال نظرات