۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۳۰۶۱۹

رییس سازمان حج و زیارت با مراجع تقلید دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت در سفر به شهر مقدس قم با مراجع تقلید و علما دیدار و گفت‌وگو کرد.
ديدار رييس سازمان حج و زيارت با مراجع و علما ديدار رييس سازمان حج و زيارت با مراجع و علما ديدار رييس سازمان حج و زيارت با مراجع و علما ديدار رييس سازمان حج و زيارت با مراجع و علما


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی که به تازگی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریاست سازمان حج و زیارت منصوب شده است، امروز 23 خردادماه در سفر به شهر مقدس قم با هدف استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید و علما با آنان دیدار کرد.
 
وی در دیدارهایی جداگانه با حضرات آیات لطف‌الله صافی گلپایگانی، جعفر سبحانی و عبدالله جوادی آملی که صبح امروز برگزار شد، به ارائه گزارشی از برنامه‌های خود در سمت ریاست سازمان حج و زیارت پرداخت و استفاده از خزانه گرانقدر علم،‌ تقوا و خلوص علما را از مهم‌ترین اهداف خود از این دیدارها برشمرد.

رییس سازمان حج و زیارت حضور زائران ایرانی را در مکه و عربستان سعودی چشم گیر توصیف کرد و با تأکید بر داشتن اخلاص در فعالیت‌های انجام شده از سوی مسؤولان سازمان، افزود: اگر بتوان از این حضور فعال ایرانیان به درستی استفاده کنیم، فرصتی طلایی برای تبلیغ تشیع است.

حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی در این دیدار با اشاره به اهمیت کار سازمان حج و زیارت و خدمت‌رسانی به زائران حرمین شریفین و عتبات عالیات، بر استفاده صحیح از این فرصت به دست آمده و حضوری فعال در اماکن مقدسه تأکید کرد و از رییس سازمان حج و زیارت خواست که با توجه به قداست این مسؤولیت،‌ جنبه معنوی آن را همواره لحاظ کند.

همچنین حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار رییس سازمان حج و زیارت، با اشاره به برخورد نامناسب عربستانی‌ها با حجاج ایرانی، توصیه کرد: به وزیر حج عربستان بگویید که حجاج ایرانی در حقیقت مهمان‌های خدا هستند و ارتباط شما باید با «ضیوف الله» که از کشورهای مختلف به مکه می‌آیند یکسان باشد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که زائران ایرانی وقتی برخورد نامناسب مأموران عربستانی را می‌بینند با عقده برمی‌گردند و مبلغی علیه آنان می‌شوند، تصریح کرد: توضیح دهید که زائران ایرانی به عنوان ضیوف الرحمن به آنجا آمده‌اند و کاری به مسائل سیاسی ندارند، به آنان اهانت نکنید چراکه که این اهانت کردن به نفع شما نیست.

حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی نیز در دیدار جداگانه‌ا‌ی که پس از نماز ظهر و عصر در بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد، مسؤولیت در این سازمان را از بهترین مسؤولیت‌ها عنوان کرد و گفت: اگر خداوند سبحان به انسان شریفی مسؤولیت ویژه داد، توقع ویژه هم از او هست و البته لطفی ویژه هم از طرف خداوند به او می‌شود که بدون کشش او، کوشش این مسؤول به جایی نمی‌رسد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام موسوی امروز 23 خردادماه در ادامه دیدارهای خود با مراجع تقلید، از ساعت 17:15 دقیقه با حضرات آیات سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، ناصر مکارم شیرازی و سیدموسی شبیری زنجانی در بیوت این مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. /920/پ203/ج

ارسال نظرات