۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۳۱۰۲۵
امام جمعه کازرون خواستار شد؛

تشکیل فراکسیون پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در مجلس شورای اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون خواستار تشکیل فراکسیون ویژه برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در مجلس شورای اسلامی شد و از نمایندگان خواست از کانون های قدرت و ثروت فاصله بگیرند.
حجت الاسلام محمد خرسند


حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، از این تفکر که برخی می‌گویند در برابر استکبار باید کوتاه بیایم انتقاد کرد و گفت: این تفکر از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته است و برخی فکر می‌گنند اگر در مقابل استکبار کوتاه بیاییم آنها دست از دشمنی با ما بر می‌دارند.

عملکرد نظام اسلامی سبب دشمنی استکبار است

امام جمعه کازرون افزود: افراد ساده لوح و مغرض در بسیاری از مواقع انگشت اتهام را به سمت نظام نشانه ‌می‌رورند و عملکرد نظام را زیر سؤال برده و صحبت از اجماع جهانی می‌کنند و می‌گویند با تمام دنیا در افتاده‌ایم و همه دنیا مخالف ما هستند.

حجت‌الاسلام خرسند با اشاره به آیات قرآن و آموزه‌های دینی مبنی بر این‌که هیچ‌گاه دشمنان از عملکرد مسلمانان راضی نخواهند شد، اظهار کرد: استکبار جهانی همیشه با مسلمانان سر جنگ دارند مگر این که از آنها پیروی کنیم و مرام و مسلک آنها را بپذیریم.

وی با بیان این‌که دشمنی استکبار با مسلمانان به خاطر پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای نیست بلکه آنها از اسلام ناب می‌ترسند، ابراز داشت: دشمنی ما با استکبار یک نبرد اعتقادی است و این دشمنی از گذشته بوده و همچنان ادامه خواهد داشت.

امام جمعه کازرون عملکرد نظام اسلامی و مقابله با استکبار را سبب دشمنی غربی‌ها خواند و اظهار کرد: طبق آموزه‌های دینی معتقدیم که استکبار جهانی به جهت فکری و اعتقادی با ما دشمنی می‌کنند و غیر منصفانه است که برخی نظام را متهم کنند که عملکرد ما باعث دشمنی آنها شده است.

مسؤولان مراقب باشند با حرف‌های خود نظام اسلامی را تضعیف نکنند

حجت‌الاسلام خرسند با اشاره به این‌که افراد سرشناس مراقب توطئه دشمنان باشند و از سخنانی که نظام اسلامی را تضعیف می‌کند پرهیز کنند، گفت: افرادی که صاحب بیان، قلم و نفوذ هستند مراقب باشند در گفتار و نوشتار خود به نظام اسلامی و دستاوردهای آن ظلم نکنند و بهانه دست دشمنان ندهند.

نمایندگان از کانون‌های قدرت و ثروت فاصله بگیرند

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری زنده و سالم بودن را دو شرط اساسی مجلس دانست و ابراز کرد: نمایندگان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی و آن را به عنوان منشور راهبردی خود قرار دهند، مجلسی زنده و پویا است که نمایندگان آن وظیفه ذاتی خود یعنی قانون گذاری و خدمت به مردم را به صورت صحیح اجرا کنند.

حجت‌الاسلام خرسند اولویت اصلی نمایندگان مجلس را تصویب و نظارت بر اجرای قانون توصیف کرد و ابراز داشت: نمایندگان مجلس از اقدامات حاشیه‌ای پرهیز کنند و از ورود در کارهای عمرانی، عزل و نصب‌ها و مسائل حوزه انتخابیه که متاسفانه غلبه پیدا می کند بر وظیفه اصلی خودداری کنند.

حضور جدی نمایندگان در جلسات سبب پویایی مجلس و خدمت بیشتر به مردم خواهد شد

امام جمعه کازرون حضور فعال نمایندگان در صحن و کمیسیون ها را از دیگر کارهای اصلی نمایندگان برشمرد و گفت: گاهی مشاهده می شود رییس جمهور، وزیر و یا نمایندگان دیگر در حال صحبت هستند اما برخی از نمایندگان مشغول کارهای حاشیه‌ای هستند که با حضور آنها در مجلس منافات دارد.

وی استقلال نمایندگان در مجلس را مورد توجه قرار داد و رأی آنها را امانتی الهی دانست و ابراز کرد: یک نماینده از روی علم و آگاهی رأی دهد و با پرهیز از جو زدگی و نگاه به اکثریت به گونه‌ای رفتار کند تا وظیفه الهی خود را انجام دهد.

حجت‌الاسلام خرسند با بیان این‌که هدف نمایندگان خدمت به مردم باشد، عنوان کرد: نمایندگان مجلس را پلکانی برای محبوبیت، رأی آوردن مجدد و یا ارتقاء در مسؤولیت دیگری قرار ندهند و از مراکز قدرت و ثروت فاصله بگیرند.

تشکیل فراکسیون‌های قوی برای خدمت به مردم

وی بر ضرورت تشکیل فراکسیون از سوی احزاب قوی در مجلس تأکید کرد و اظهار داشت: اگر یک جریان سیاسی در مجلس فراکسیون تشکیل دهد که در آن مشکلات کشور حل شود خدمت بزرگی صورت گرفته است، اما این‌که احزاب و گروه‌های صاحب قدرت و ثروت بخواهند در مجلس باند تشکیل دهند باید جلوی آن گرفته شود.

امام جمعه کازرون پیگیری جدی مطالبات مقام معظم رهبری را از سوی نمایندگان خواستار شد و تصریح کرد: مجلس فراکسیونی برای پیگیری مطالبات رهبری و عملی کردن آنها از سوی نمایندگان تشکیل دهد و با ارائه گزارش سالیانه از عملکرد مجلس در آیین نامه داخلی نیز آن را درج کنند.

حجت‌الاسلام خرسند با اشاره به گرانی و مشکلات اقتصادی در جامعه، ورود مجلس در این حوزه را خواستار شد و ابراز کرد:‌ درست است قوه مجریه قدرت را در اختیار دارد، اما مجلس هم ابزار کافی برای جلوگیری از گرانی و تورم که فریاد مردم و مراجع تقلید را در آورده است را دارد.

وی حمایت از کار و سرمایه ایرانی را سیاست و نقشه راه نظام خواند و افزود: حمایت نکردن از تولید داخلی موجب می‌شود که سرمایه‌دار احساس خطر کند که این امر سبب فرار مغزها، بیکاری و افت فرهنگی خواهد شد.

امام جمعه کازرون در ادامه از روند بد حجابی در جامعه انتقاد کرد و با بیان این‌که بعد از چند دهه از پیروزی انقلاب نباید دغدغه اجرای ضروریات دین را داشته باشیم، گفت: اگر قانون در این زمینه کارآمد نیست مجلس آن را کارآمد کند، اگر قانون نیست باید تصویب شود و اگر اجرا نمی‌شود باید به آن رسیدگی کنند که به چه مجوّزی اجرا نمی‌شود.

حجت‌الاسلام خرسند ربا در سیستم بانکی را موجب ناکارآمدی در تولید ملی و مشکلات اقتصادی عنوان کرد و ابراز داشت: در این شرایط سیستم بانکی کشور با تولید و تولیدگر همراهی نکرده و منابع هم جای دیگر مصرف خواهد شد که این امر سبب مشکلات اقتصادی و اختلاس می‌شود.

وی در پایان به مذکرات هسته‌ای ایران باگروه1+5 اشاره کرد و ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران زیر بار ظلم نمی‌رود و با گفت‌و‌گوهای عزت مندانه خود چند سال است که در مسائل هسته‌ای برای افکار عمومی جهان روشنگری می‌کند./927/ت301/ج

ارسال نظرات