۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۳۲۴۱۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی

خبرگزاری رسا ـ معارفه معاون تربیت و تعالی سپاه ناحیه مراغه و برگزاری دوره های مربیگری قرآن در آذربایجان شرقی از مهم ترین اخبار کوتاه استان است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در تبریز، مدیرعامل صندوق مهر امام رضا و بانک قرض الحسنه مهر آذربایجان شرقی ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه را لازمه مقابله با پدیده شوم ربا دانست و گفت: انحراف از مبانی مورد تاکید اسلام موجب بحران در اقتصاد خواهد شد.

 

علی زارعی، مدیرعامل صندوق مهر امام رضا و بانک قرض الحسنه مهر آذربایجان شرقی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران توجه به مبانی اقتصاد اسلامی را لازمه اصلاح زیرساخت‌های این عرصه دانست و اظهار داشت: انحراف از مبانی مورد تاکید اسلام موجب بحران در اقتصاد خواهد شد.

 

زارعی ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه را لازمه مقابله با پدیده شوم ربا دانست و گفت: قرض الحسنه یک واژه اسلامی و برگرفته از اسلام است که به دلیل باورها، اعتقادات و ارزش های دینی عمیق مردم، روز به روز بر مخاطبان این بانک افزوده شده است.

 

وی از طرح ادغام صندوق مهر امام رضا (ع) و مهر قرض الحسنه ایران خبر داد و اظهار کرد: مبارزه با ربا جز با توسعه فرهنگ قرض الحسنه مسیر نخواهد بود، این در حالی‌است که علما و مراجع عظام تقلید بارها نسبت به تبعات گسترش پدیده شوم ربا هشدارهای لازم را داده‌اند.

 

وی با بیان این‌که تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال این صندوق با هدف رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین مقابله با بزه اعطاء می شود، خاطرنشان کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از کسب و کار ایرانی اولویت اصلی این صندوق است.

 

زارعی صندوق مهر امام رضا (ع) را الگویی برای نظام بانکداری اسلامی دانست و ادامه داد: این صندوق فرصتی به وجود آورد تا افرادی که توان و امکان بهره مندی از تسهیلات بانکی را نداشتند، طعم شیرین قرض الحسنه را لمس و تجربه کنند.

 

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا و بانک قرض الحسنه مهر آذربایجان شرقی در ادامه از اتصال کارت های اعتباری این صندوق به شبکه شتاب خبر داد و تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران یک بانک تخصصی است و تنها نهاد مالی است که تمام خدمات بانک ها را زیر نظر خود قرار داده و تجربه بی سابقه ای را دنبال می کند.

 

وی با بیان این‌که عمده ترین بخش منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق مهر امام رضا برای تسهیل اشتغال زایی مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: با توجه به رشد منابع پرداخت تسهیلات، بسیاری از کارآفرینان استان و سرپرستان خانوارهای بی‌بضاعت از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام شفیعی معاون تربیت و تعالی سپاه ناحیه مراغه معرفی شد

سرهنگ پرویز علیپور در مراسم معارفه مسؤول تربیت و آموزش سپاه ناحیه این شهرستان افزود: هم اکنون دشمن با رویکرد جدیدی باورهای جوانان را هدف قرارداده و برای مقابله با این حربه، جوانان باید با مسلح کردن خود به بصیرت دینی و معنوی، فتنه های غبارآلود دشمن را هوشیارانه خنثی کنند.

 

وی گفت: نبود آگاهی و شناخت دقیق نسبت به مسائل، عامل اصلی گمراهی جوانان بوده و باید با بکارگیری مربیان متدین و متعهد و برنامه ریزی دقیق در حلقه های تربیتی، نسبت به بصیرت افزایی معنوی و دینی جوانان اهتمام جدی شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه مراغه با بیان این که روشنگری عموم مردم، سرافرازی و پیشرفت انقلاب را روزافزون می کند، اضافه کرد: همه اقشار مردم باید نسبت به مسائل روز جامعه و دنیا آشنایی کامل داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه تا نفس ولایت در کشور وجود دارد هیچ دشمنی نخواهد توانست به ایران اسلامی کمترین آسیبی برساند، گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تمام عرصه ها چراغ راه هدایت بوده و موجب پیشرفت روزافزون در تمام زمینه ها برای کشور شده است.

 

علیپور افزود: مردم ایران درس خود را از شهداء گرفته و از هیچ تهدیدی باکی ندارند و برای حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب، امام راحل و رهبر انقلاب تا پای جان ایستاده اند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت الاسلام مهدی شفیعی به عنوان مسؤول جدید تربیت و آموزش سپاه ناحیه مراغه معرفی شد.

 

برگزاری دوره های مربیگری قرآن در آذربایجان شرقی

مدیر موسسه مهد قرآن استان آذربایجان شرقی، از آغاز ثبت نام پنجاه و چهارمین دوره مربیگری قرآن ویژه آقایان خبر داد و گفت: دوره های مربیگری قرآن یکی از برنامه های اساسی این موسسه در جهت ترویج فرهنگ قرآنی است.

 

رحیم وظیفه شعاع، مدیر موسسه مهد قرآن استان آذربایجان شرقی، گفت: شرکت در این دوره برای عموم علاقه مندان دارای حداقل مدرک دیپلم آزاد می باشد که پس از برگزاری آزمون ورودی و مشخص شدن اسامی قبول شدگان، از اول شهریورماه سال جاری در این مؤسسه آغاز شده و به مدت 6 ماه ادامه خواهد یافت.

 

وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره علاوه بر مهارت های عمومی قرآنی، با درس های تدبر در قرآن کریم، قرآن در اسلام، آیین دانشوری، احکام، آشنایی با نغمه های ترتیل و همچنین اصول و فنون تدریس و کلاسداری زیر نظرمربیان و اساتید مجرب مهدقرآن به‌مدت 230 ساعت آشنا خواهند شد.

 

مدیر مهد قرآن استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: دوره های مربیگری قرآن یکی از برنامه های اساسی و گسترده این موسسه در جهت ترویج فرهنگ قرآنی است که به برکت برگزاری این دوره ها، هم اکنون شاهد تشکیل کلاس های قرآن با حضور مربیان این موسسه در بسیاری از مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی هستیم.

 

وظیفه شعاع، اتمام پنجاه و دومین دوره مربیگری قرآن آقایان در مهد قرآن استان را یادآور شد و گفت: در این دوره که از اردیبهشت‌ تا بهمن‌ سال گذشته برگزار شد، شرکت‌کنندگان پس از موفقیت در آزمون ورودی ترتیل و مفاهیم، تحت نظر اساتیدی همچون دکتر دخیلی، تقوی، حجت‌الاسلام محمدزاده، بخش نوری و با حضور حجت‌الاسلام  الهی‌زاده دروس این دوره را فرا گرفتند و به فارغ التحصیلان این دوره‌ها بعد از موفقیت در آزمون‌های پایان دوره، گواهینامه اعطا شد.

 

وی افزود: دوره پنجاه و سوم مربیگری خواهران نیز با حضور 60 نفر در تبریز در حال برگزاری است و تا پایان تابستان امسال ادامه خواهد داشت.

 

تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش در شمال غرب کشور
تمرین تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب کشور با رمز یا مهدی(عج) ادرکنی آغاز شد.


سخنگوی این تمرین تاکتیکی هدف از آن را پاسخ به عملیات روانی دشمنان به منظور خنثی کردن اثرات تبلیغی فعالیت های اخیر رسانه های منطقه علیه ایران عنوان کرد و گفت: این تمرین از ساعت شش صبح امروز آغاز و با آماده سازی تجهیزات و نیروی انسانی وارد مرحله عملیاتی شد.

 

سرتیپ دوم شاهرخ شهرام با تشریح این تمرین گفت: در قالب این تمرین نیروهای کشور نارنجی (دشمن فرضی) موج سنگینی از عملیات روانی را علیه کشور آبی (خودی) به راه انداختند و قصد داشتند از طریق عوامل نفوذی در منطقه بحران ایجاد و با بزرگنمایی مشکلات، نارسایی ها و کمبودهای موجود منطقه را با چالش مواجه کنند.

 

وی افزود: این موج سنگین عملیات روانی از سوی نیروهای کشور نارنجی از طریق فرستنده های تلویزیونی، ماهواره ها، رسانه های منطقه ای و دستگاه های مستقر با تبلیغات گسترده ادامه یافت ولی نیروهای کشور آبی با بهره گیری از ظرفیت رسانه های گروهی منطقه و با اجرای برنامه های مناسب عملیات روانی اثرات منفی برنامه های تبلیغی دشمن را خنثی کردند.

 

 شهرام انجام طرح های کمک رسانی، اعزام گروه های درمانی و اجرای اقدامات و طرح های تامینی در منطقه را از بخش های اولیه این تمرین تاکتیکی برشمرد و گفت: در این مرحله طرح های عملیات روانی بر روی آگاهی ساکنان منطقه نسبت به فعالیت های نیروهای خودی و دشمن ارزیابی شد.

 

قرارگاه تاکتیکی پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) مستقر در منطقه تمرین ماموریت دارد با بهره گیری از توان عملیاتی منطقه پدافند هوایی شمال غرب (تبریز) در قالب کشور آبی و پایگاه های هوایی نیروی هوایی ارتش در منطقه و هواپیماهای بدون سرنشین این قرارگاه در قالب کشور نارنجی این تمرین تاکتیکی را برگزار کند.

 

گفتنی است، این تمرین در محدوده جغرافیایی به وسعت بیش از 50 هزار کیلومترمربع به مرکزیت منطقه پدافند هوایی تبریز به مدت سه روز ادامه خواهد داشت./935/د101/ب

 

ارسال نظرات