۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۳۲۶۵۸
استاد حوزه علمیه قم:

مدعیان حقوق بشر بزرگ ترین ناقضان کرامت انسانی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین توکل گفت: استکبار جهانی در شرایطی ایران را متهم به نقض حقوق بشر و بی توجهی به حقوق زنان می کند، که امروز شاهد استفاده ابزاری و مادی از زنان در غرب هستیم، در حقیقت مدعیان حقوق بشر خود بزرگ ترین ناقضان کرامت انسانی در جهان هستند.
حجت الاسلام‌والمسلمين سيد رحيم توکل
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین توکل، استاد حوزه علمیه قم، امروز در نشست فرماندهان حوزه، پایگاه ها و سرگروه های طرح صالحین سپاه ناحیه غدیر تبریز اظهار داشت: امروزه مساله حجاب و عفاف به مصداقی آشکار از جنگ نرم دشمنان علیه ممالک اسلمی تبدیل شده است.
وی رواج بی‌بند و باری و ابتذال را مقدمه بی‌ارادگی و انحراف در جوامع اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بدحجابی موجب قبح‌زدایی از معصیت‌های دیگر نیز می شود، جامعه‌ای که مقید به احکام الهی نباشد و تنها در ظاهر ادعای دین‌داری ترویج یابد، عاملی برای فروپاشی از درون خواهد بود.
این استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که ترویج بدحجابی بخشی از جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی ایران است، تصریح کرد: دشمن از حجاب و چادر زنان وحشت دارد، بانوان یقین بدانند که با حفظ حجاب دل امام زمان(عج) را شاد کرده و دشمن را می لرزانند.
حجت الاسلام والمسلمین توکل ادامه داد: استکبار جهانی در شرایطی ایران را متهم به نقض حقوق بشر و بی توجهی به حقوق زنان می کند، که امروز شاهد استفاده ابزاری و مادی از زنان در غرب هستیم، در حقیقت مدعیان حقوق بشر خود بزرگ ترین ناقضان کرامت انسانی در جهان هستند.
وی با تاکید بر این‌که حجاب منافاتی با حضور فعال زنان در عرصه‌های اجتماعی ندارد، گفت: حضور بانوان در عرصه های اجتماعی به خصوص عرصه علم و دانشگاه، دختران و زنان محجبه باید در دانشگاه ها رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دهند تا نشان دهند که چادر مانع رشد آنها نیست.
حجت الاسلام والمسلمین توکل در بخش دیگری از سخنان خود امانتداری را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان مؤمن دانست و بیان کرد: انسان هر چیزی که دارد از خدا است و باید از آن امانتداری نماید، جان انسان حریم الهی است، اگر انسان این حریم را رعایت کند قلب او عرش الهی می شود.
گفتنی است، نشست ناحیه ای ویژه فرماندهان و سرگروه های طرح صالحین هر ماه یکبار به صورت متمرکز با حضور استادان برجسته حوزه های علمیه به همت تربیت و آموزش ناحیه غدیر تبریز برگزار می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات