۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۳۲۸۷۵
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

700 مبلغ دینی به مناطق مختلف قزوین اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین از اعزام 700 مبلغ دینی در آستانه ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد.
اعزام مبلغ

 

حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از اعزام 700 مبلغ دینی در آستانه ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد.


وی افزود: از این تعداد مبلغ حدود 200 نفر از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، واحد اعزام مبلغ سازمان اوقاف، طرح هجرت و مابقی نیز روحانیان بومی استان هستند که در ماه مبارک رمضان وظیفه تبلیغ و تبیین احکام اسلام را در نقاط مختلف این استان بر عهده دارند.


حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که 80 نفر از مبلغان اعزامی وظیفه اجرای برنامه های فرهنگی تبلیغی ویژه جوانان و نوجوانان را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: این روحانیان در ایام ماه مبارک رمضان در روستاها، بخش ها، دهستان ها، هیأت های مذهبی و مساجد حضور می یابند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که هزار و 300 مسجد دراین استان وجود دارد، افزود: با اعزام 700 مبلغ دینی به این مساجد، تنها 50 درصد از مساجد پوشش داده می شود.


وی با اشاره به رویکرد روحانیان در اعزام به نقاط مختلف اظهار داشت: یکی از موضوعات جدی که امسال مورد توجه است تبیین رهنمودهای امسال رهبری است.


حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که مبلغان دینی نقش بس
زایی در تحقق این شعار دارند و می توانند مردم را نسبت به اهمیت این موضوع آگاه سازند، گفت: با توجه به اینکه روحانیان با اقشار مختلف جامعه ارتباط دارند، می توانند در راستای فرهنگ سازی این موضوع گام بردارند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه سخنان خود گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه تکریم و غبارروبی مساجد، یک هزار و 280 مسجد در استان غبارروبی و عطر افشانی شد.


حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که خداوند سبحان در آیاتی از قرآن به حضرت ابراهیم (س) و مؤمنان سفارش به تطهیر مساجد کرده است، گفت: خوشبختانه این امر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان سنتی حسنه با مشارکت مردم اجرا می شود.


 وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز همواره از مساجد به عنوان پایگاه های فرهنگی و اجتماعی نظام یاد کرده اند و از مسؤولان خواسته اند تا نگرشی راهبردی به مساجد داشته و بدون برنامه ریزی کاری در این زمینه انجام ندهند.


حجت الاسلام نعمت الهی یادآور شد: در همین راستا شایسته است تا ائمه جماعات به کارکردهای مساجد توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم در راستای رسیدن به مسجد طراز اسلامی گام های اساسی تری برداریم./950/ت302/ب

ارسال نظرات