۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۳۲۹۷۲
با حضور طلاب و دانشجویان و فعالان حقوق بشر؛

ستاد مردمی حمایت از مردم مسلمان میانمار تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ ستاد مردمی حمایت از مردم مسلمان میانمار با حضور طلاب و دانشجویان فعال سایبری و فعالان حقوق بشر، در دفتر اتحادیه بین المللی امت واحده در تهران تشکیل شد.
کشتار مردم ميانمار

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با حضور طلاب و دانشجویان فعال سایبری و فعالان حقوق بشر، ستاد مردمی حمایت از مردم مسلمان میانمار شب گذشته در دفتر اتحادیه بین المللی امت واحده در تهران تشکیل شد.

 

در ابتدای این جلسه، مستندی از زندگی مردم آواره و قحطی زده میانمار که نشانگر مشکلات مردم این منطقه بود پخش شد.

 

وحید اشتری، مسؤول کمیته ارتباطات مردمی اتحادیه امت واحده در سخنانی با اشاره به وضعیت اسف بار مردم میانمار، تأکید کرد: قدرت طلبی آمریکا در آسیای شرقی باعث آوارگی و بی سرزمین شدن مردم مسلمان میانمار شده است و ما باید این موضوع را با ایجاد موج وبلاگ نویسی و اینترنتی، رسانه ای کنیم.

 

در ادامه مجتبی احمدی، عضو شورای مرکزی اتحادیه امت واحد با تأکید بر اینکه ماه رمضان فرصت خوبی برای کمک به مردم مظلوم میانمار است، افزود: ماه مبارک رمضان در جهان اسلام فرصت خوبی برای کمک های بشر دوستانه و مردمی به مردم مظلوم میانمار است و ما باید از این فرصت استفاده کرده و همراه با دیگر کشورهای مسلمان به کمک مردم آواره میانمار برویم.

 

وی در ادامه تأکید کرد: دولت بودایی میانمار که همسو با دولت امریکا است، می خواهد اثبات کند که یک میلیون مسلمانان این کشور اهل میانمار نیستند و باید این کشور را ترک کنند و پناهنده سازمان ملل شوند.

 

در ادامه این نشست، محمد سلطان احمد از علمای میانمار و مسؤول تشکل های اسلامی منطقه آرکان، در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس پخش می شد، با اشاره به وضعیت وخیم مردم میانمار و کشتار روزانه مسلمانان توسط دولت این کشور تصریح کرد: در مناطقی که مردم آواره مسلمان میانمار کشته می شوند، هیچ دسترسی به آوارگان برای کمک به آنها وجود ندارد.

 

وی در ادامه افزود: تعداد آوارگان چند روز اخیر در این مناطق به 200هزار نفر می رسد که به سمت مرزهای بنگلادش می روند.

 

در پایان این نشست، حلقه‌های عملیاتی طلاب، دانشجویان و فعالان حقوق بشری برای نجات مردم آواره میانمار تشکیل شد./958/پ202/ع

ارسال نظرات