۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۳۳۰۰۹

طرح‌ تذکر لسانی در شهرهای منتخب آذربایجان‌شرقی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ طرح تذکر لسانی سال گذشته در دو شهرستان منتخب استان اجرا شد و امسال نیز در شهرستانهای هریس، شبستر و جلفا اجرا می شود.
امر به معروف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یوسف ریاضی، مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی، روز گذشته در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان هریس اظهار داشت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام الهی است.

 

وی با تاکید بر این‌که بی‌تفاوتی نسبت به منکرات و عدم توجه در ترویج معروف شایسته نظام اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ تذکر لسانی با رویکرد مبانی و اصول تعریف شده اسلام در سطوح مختلف اجتماعی ترویج یابد، دیگر شاهد بروز برخی معضلات اخلاقی و اجتماعی نخواهیم بود.

 

ریاضی هدف از اجرای طرح تذکر لسانی را ارائه الگوهای عملی موفق با بهره گیری از ظرفیت ها و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: طرح تذکر لسانی سال گذشته در دو شهرستان منتخب استان اجرا شد و امسال نیز در شهرستانهای هریس، شبستر و جلفا اجرا می شود.

 

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با بیان این‌که نتابج مثبتی از اجرای طرح تذکر لسانی طی سال گذشته در دو شهر منتخب کسب شده است، گفت: امسال نیز تلاش می شود با بهره‌مندی از رهنمودهای ائمه جمعه و روحانیت در اجرای این طرح موفق عمل کنیم.

 

وی کار فرهنگی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بومی مناطق مختلف را لازمه ترویج احکام و فرائض دینی دانست و افزود: فعالیت های تبلیغی و فرهنگی و آگاه سازی مسؤولان و مردم نسبت به ابعاد گوناگون امر به معروف و نهی از منکر در دراز مدت اثرات ماندگاری خواهد داشت.

 

ریاضی تعریف جامع از تذکر لسانی و ارائه مصادیق در معروفات و منکرات را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در این طرح معروف و منکرهای مهم و دارای اولویت شهر شناسایی و به اعضای گروه های تذکر لسانی آموزش های لازم داده خواهد شد.

 

همچنین حجت الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس در سخنانی اظهار داشت: گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه راهکاری برای کاهش تخلفات و آسیب‌های اجتماعی است، در حقیقت احیای این فریضه مهم الهی باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان این‌که بی‌توجهی نسبت به فرهنگ تذکر لسانی زمینه‌ساز بی‌بندوباری و بی اخلاقی در جامعه خواهد شد، ادامه داد: احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می‌کند، توجه به این فریضه مهم دینی جامعه را به سوی تعالی هدایت می‌کند.

 

امام جمعه هریس آگاهی بخشی و بالا بردن سطح معرفت عمومی جامعه در خصوص اهمیت و اجرای این فریضه ی الهی را یکی از عوامل مؤثر در تحقق این دستور الهی دانست و گفت: ترویج فرهنگ ارزشی امر به معروف و نهی از منکر رسالتی همگانی است./935/پ203/ب

 

ارسال نظرات