۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۳۴۱۶۸
امام جمعه اهر:

جنبه های اخلاقی و معرفتی حضرت خدیجه مورد غفلت واقع شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه شخصیت متعالی حضرت خدیجه(س) تحت‌الشعاع جهاد مالی ایشان در راه ترویج اسلام قرار گرفته است.
وفات حضرت خديجه

 

حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) ترتیب یافت، اظهار داشت: اغلب مردم از روی غفلت معیار سنجش شخصیت حضرت خدیجه(س) را ثروت ایشان می دانند، در حالی که معیار اصلی سنجش شخصیت این بانوی بزرگ، یکتاپرستی، عفت، پاکدامنی و ایثارگری است.

 

وی با بیان این‌که آن حضرت نخستین بانوی تاریخ است که به دین مبین اسلام گروید، خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه‌(س) در سختی‌ها و مشکلات یار و یاور پیامبر‌(ص) بود و لحظه لحظه زندگی مشترک پیامبر‌(ص) و حضرت خدیجه‌(س) درس زندگی است، در حقیقت ثروت حضرت خدیجه در آن مقطع تاریخ، کمکی ماندگار به ترویج اسلام و رسول اکرم(ص) کرد.

 

امام جمعه اهر با بیان این‌که ابلاغ سلام مخصوص پروردگار از سوی جبرئیل به حضرت خدیجه کبری‌(س) نشانگر عظمت شخصیت معنوی ایشان است، گفت: با این‌حال متاسفانه شخصیت متعالی حضرت خدیجه(س) تحت‌الشعاع جهاد مالی ایشان در راه ترویج اسلام قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده بهره‌‏مندی از تدبیر سرشار، اخلاص، اخلاق و وفاداری را از ویژگی‏‌های بارز حضرت خدیجه‌(س) دانست و افزود: در شرایطی که پیامبر اسلام مورد هجمه شدید و فشارهای روانی کفار عرب قرار داشت، حضرت خدیجه اولین بانویی بود که به اسلام گروید و نماز گزارد.

 

وی با تأکید بر این‌که فضائل علمی و معرفتی حضرت خدیجه(س) نیز مورد غفلت واقع شده است، تصریح کرد: با وجود این‌که مستندات تاریخی بر اوج شخصیت اخلاقی و معرفتی آن بانوی مکرم اسلام اشاره کرده‌اند، هنوز تعدادی از مبلغان در سالروز وفات آن حضرت تنها به مساعدت مالی ایشان در جهت گسترش مبانی دینی اسلام می پردازند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده عدم ازدواج مجدد پیامبر اکرم در دوران حیات حضرت خدیجه(س) را نشانگر جاذبه های معنوی و فضائل اخلاقی بی شمار آن بانوی مکرم اسلام دانست و خاطرنشان کرد: امامان معصوم نیز همواره به وجود چنین مادری افتخار کرده اند؛ چنانکه امام حسن و امام حسین(ع) در مقاطع مختلف تاریخی با افتخار خود را فرزند حضرت خدیجه دانسته اند.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر الگوپذیری بانوان جامعه اسلامی از سیره حضرت خدیجه اظهار داشت: نگاهی به جایگاه زنان در دوران عرب جاهلیت و توجه به فضائل اخلاقی و علمی حضرت خدیجه که جزء اشراف زادگان بوده است، نشان می دهد که حضرت خدیجه بنابر آیات و روایات وارده مادر معنوی همه مؤمنان است./935/ت302/ب

ارسال نظرات