۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۳۴۴۰۵
از سال تحصیلی جدید؛

حوزه علمیه نور فعالیت علمی خود را آغاز می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور از آغاز فعالیت رسمی حوزه علمیه این شهرستان از سال تحصیلی جدید خبرداد.
امام جمعه نور


حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای راه اندازی حوزه علمیه در این شهرستان، گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات اولیه جهت آغاز فعالیت علمی این مرکز از سال تحصیلی جدید فراهم شده است.


وی با بیان این که در صورت رفع موانع موجود شاهد راه اندازی حوزه علمیه شیخ فضل الله نوری در این شهرستان خواهیم بود، افزود: تحقق وعده های مسؤولان استان و شهرستان نیز می تواند در روند آغاز به کار حوزه علمیه نور تأثیرگذار باشد.

 

امام جمعه نور با بیان این که با همکاری مسؤولان شهرستان پیگیر اختصاص زمینی برای ساخت حوزه علمیه این شهرستان هستیم، تصریح کرد: خوشبختانه همکاری های لازم در این خصوص صورت گرفته است و در حال رفع موانع موجود هستیم.


حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که در سال تحصیلی جدید ساختمانی را برای آغاز فعالیت حوزه علمیه در این شهرستان اجاره خواهیم کرد، گفت: در آینده ای نزدیک نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان حوزه خواهیم بود.


وی با اشاره به این که شهرستان نور پتانسیل بسیار خوبی برای فعالیت های حوزوی دارد، بیان داشت: این شهردر دهه های گذشته مهد عالمان و فقهای دینی بوده است.

 

امام جمعه نور تقویت حوزه های علمیه را یک ضرورت مهم دانست و خاطرنشان کرد: حوزه روحانیت در تاریخ اسلام همواره مدافع حقیقی اسلام بودند.


حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که امروز توسعه و گسترش حوزه های علمیه یک ضرورت مهم است، گفت: وجود این مراکز دینی در هرمنطقه ای تقویت باورهای دینی را در پی داشته است.


وی با اشاره به این که حوزه علمیه نور به نام شیخ فضل الله نوری نامگذاری شده است، گفت: به زودی شاهد رونق فعالیت های حوزوی در زادگاه این روحانی برجسته مازندرانی خواهیم بود.

 

امام جمعه نور با تأکید براین که حراست از میراث ماندگاری چون حوزه های مقدسه علمیه یک تکلیف و ضرورت در نظام دینی است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در تاریخ اسلام همواره مهم ترین مراکز تولید علوم دینی بوده اند و امروز نیز نقش حوزه در بسط و گسترش اندیشه های دینی در جامعه بسیار پررنگ است.

 

حجت الاسلام باقرزاده، حجره شیخ فضل الله نوری در حوزه علمیه بلده را یکی از میراث های تاریخی استان دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با همت همه مسؤولان، این اثر تاریخی نیز احیاء و بازسازی شد./950/ت302/ب

ارسال نظرات