۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۳۵۱۴۱
نماینده خبرگان رهبری:

امام علی سرمایه بی نظیر تربیتی بشر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل تاکید کرد: تا زمانی که بشر معاصر با اندیشه متعالی امام علی(ع) تربیت نیافته و انس پیدا نکند در منجلاب نابودی دست و پا خواهد زد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، در جمع شب‌زنده‌داران مصلای اردبیل اظهار داشت: مولای متقیان جان نبی خداست، همراهی و همسویی امام متقین با نبی مکرم اسلام در دوران سخت تبلیغ و تشویق پنهانی و آشکار مردم به دین اسلام بر کسی پوشیده نیست.

 

وی مهرورزی به علی(ع) را کانون و محور حرکت بشر به سمت تعالی دانست و افزود: امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت راه و معرفت امام علی(ع) است، چراکه حقیقت قرآن کریم در شخصیت اولین امام همام شیعیان تجلی یافته است، آن حضرت تفسیر حدیث ثقلین است.

 

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: همان طوری که قرآن تا قیامت جاهلان را به تهدید و مقابله دعوت کرده است، باید گفت که دنیا اگر تمام توان خود را به کار بگیرد؛ قادر نیست شخصیتی وارسته همچون علی(ع) را بار دیگر در خود جلوه گری کند. محال امر است که جامعه بشری تا آخرالزمان چنین رهبر با فضیلتی را مشاهده کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی شناخت شخصیت و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و شیوه حکومتی امام خوبی‌ها را موجب قرب الهی دانست و افزود: باید امام متقین را با پرهیز از هرگونه غلوگویی شناخت، به یقین یکی از گرفتاری های امروز جامعه بشری به ویژه امت اسلامی در مواجه با دشمنان دور شدن از همین شناخت و معرفت است.

 

امام جمعه اردبیل منشور برآمده از حکومت علی(ع) را منشور حقیقت گم شده بشر اعلام کرد و گفت: علی (ع) که خود اعجاز زمان بود در کوتاه‌ترین زمان منشوری را تدوین کرده که هنوز بشر از درک آن عاجز است و این حقیقت در نزد بشر مجعول مانده است، امروز در تمام دانشگاه ها باید رشته علی شناسی را دایر کنیم تا تربیت یافتگان آن گوشه هایی از فضایل اخلاقی و تربیتی این ابرمرد تاریخ را رصد کرده و درک کنند.

 

وی علی(ع) را سرمایه تربیتی بی نظیر بشری عنوان کرد و گفت: تا زمانی که بشر معاصر با اندیشه متعالی علی(ع) تربیت نیافته و انس پیدا نکند در منجلاب نابودی دست و پا خواهد زد. در هیچ یک از ادیان الهی شخصیتی به سلوک و رفتار علی(ع) دیده نمی شود و این اوج عظمت اوست که تاج کرامت را بر حریت و آزادی بشر قرار داده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی زمینه‌های افول سیاست و تدبیر حکومت‌داری را متوسل شدن به بی‌عدالتی و بی‌قانونی دانست و افزود: منظور از سیاست در سیاق علی مکر، حیله و خدعه نبوده است بلکه علی(ع) سیاست را عین دیانت و دنیا را نیز عین آخرت می‌دانست، دستورالعمل اجرایی در این زمینه‌ها که از سوی حضرت علی(ع) تدوین شده دستورالعمل قرآنی و برگرفته از آیات الهی است.

 

امام جمعه اردبیل ادامه داد: یکی از ویژگی‌های حاکمان دینی موضوع مواسات با مردم و رسیدگی به ضعفا و فقرای جامعه است که در حکومت حضرت علی(ع) بهترین نشانه‌ها و مصداق آن را می‌توانیم مشاهده کنیم، آن حضرت بعد از نبی اکرم تنها رهبر جامعه است که در نهایت سادگی زندگی خود را با فقیرترین قشر جامعه تطبیق داده و همیشه خود را غمگسار مساکین و فقرا می‌داند./935/پ202/ب

ارسال نظرات