۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۳۵۲۵۴
مدیر کل ارشاد مازندران:

فاصله گرفتن از مفاهیم قرآن زمینه ساز انحراف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران، فاصله گرفتن از مفاهیم تعالی بخش قرآن را زمینه ساز انحراف دانست و گفت: بهترین راه مصون سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در بازدید از نمایشگاه قرآن ساری اظهار داشت: عده‌ای از متفکران و اندیشمندان، حیات انسان را مربوط به دنیا مادی می‌دانند ولی نعمت حیات از نعمات اثر گذار و هدفمندی است که خداوند برای انسان تعیین کرد.
 
حجت الاسلام ابراهیمی افزود: تفکر ثبوت‌گرایی و خصوصیات حیات معنوی از برکات حیات دینی و اسلامی است و دیدگاه الهی هدفمندی حیات انسان است.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با تاکید بر این که اسلام دینی بصیرت دهنده است، بیان داشت: پیامبر و اهل بیت ایشان برای نشر اسلام و ترویج ارزش‌های معنوی در گذشته و حال تلاش‌های اثرگذاری داشتند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که در دنیایی که تکنولوژی‌های نوین موجب شد برخی افراد حیات اخروی را قبول نداشته باشند، خاطرنشان کرد: تبعیت از اسلام و فرامین خداوندی وظیفه همه مخلوقات است.
 
وی به سالروز شهادت حضرت امیرمؤمنان اشاره کرد و گفت: اهل بیت(ع) برای صیانت از ارزش‌های دینی و معنوی به شهادت رسیدند تا اسلام پایدار بماند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود احیای فرهنگ قرآنی در جامعه را از برکات مهم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ دانست و افزود: بدون شک بهترین مردمان کسانی هستند که بهره کاملی از قرآن برده و به عنوان اهل تدبر در آیات الهی محسوب می شوند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می دهد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود، فاصله گرفتن از مفاهیم تعالی بخش قرآن را زمینه ساز انحراف دانست و گفت: بهترین راه مصون سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن دانست و ادامه داد: این ماه پر فیض بهترین فرصت برای انس و الفت بیشتر با مفاهیم حیات بخش قرآنی است.
 
حجت الاسلام ابراهیمی تدبر در قرآن را نیز مورد توجه قرار دارد و افزود: باید در کنار قرائت کنار به مفاهیم آن نیز توجه کنیم و آن را در زندگی خود به کار ببندیم.

 

مدیر کل ارشاد مازندران با بیان این که دشمنان نظام همه تلاش خود را برای دوری از قرآن و مفاهیم دینی به کار گرفته‌اند، تصریح کرد: نظام سلطه از گسترش فرهنگ قرآنی در ایران اسلامی هراسان است./950/پ202/ب

ارسال نظرات