۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۳۵۶۲۲
در آستانه‌ روز جهانی قدس انجام می‌شود؛

برگزاری نخستین نشست تخصصی «بیداری اسلامی و قدس»

خبرگزاری رسا ـ مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی از برگزاری نخستین نشست تخصصی «بیداری اسلامی و قدس» در مشهد خبر داد.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام علی باقری اظهار داشت: نشست«بیداری اسلامی و قدس» 26 مردادماه با حضور آیت‌الله آصفی، نماینده مقام معظم رهبری در عراق و رئیس مجمع جهانی اهل بیت در نجف و جمعی از فرهیختگان عرب زبان جهان اسلام از ساعت 17 الی 19:30، در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

 

وی بیان داشت: تاکنون 200 نفر از کشورهای مختلف مانند تونس، الجزایر، یمن و جنوب شرق آسیا برای شرکت در این نشست ثبت نام کرده‌اند.


حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه این نشست شانزدهمین دوره از سلسله نشست‌های تخصصی بیداری اسلامی است، تصریح کرد: تاکنون نشست‌هایی با موضوعات مختلف از جمله بحرین، سوریه، بیداری اسلامی و رویکرد ابرقدرت‌ها، بیداری اسلامی در شمال آفریقا، تشیع و بیداری اسلامی، عراق، وهابیت و بیداری اسلامی تشکیل شده است.

 

مدیرامور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: تا قبل از آغاز دهه کرامت، چهار نشست تخصصی دیگر با موضوعات «جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی»، «تاثیر انقلاب اسلامی بر بیداری اسلامی»، «بیداری اسلامی در اندیشه‌های مقام معظم رهبری» و «بیداری اسلامی در کلام امام خمینی(ره)» برگزار خواهد شد.

  

باقری با بیان اینکه فلسطین، موضوعی وحدت بخش و مورد توجه بسیاری از مسلمانان است، یادآور شد: بیداری اسلامی حرکتی سالم، مفید و سازنده برای سرنگونی حکام طاغوتی و طرفدار اسرائیل است که قصد دارند با راه انداختن جنگ‌های داخلی و طرح موضوعات قومی و قبیله‌ای، از این موقعیت برای ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی همچنین از بین بردن مقاومت این جوامع استفاده کنند.

  

وی در ادامه افزود: آستان قدس رضوی با در اختیار داشتن ظرفیت تبلیغاتی فراوان و به منظور اطلاع‌رسانی و توجیه فرهیختگان از ترفندهای دشمنان برای کنار گذاشتن قدس و برطرف‌کردن مسائل قبیله‌ای و اهمیت این مسئله، در شانزدهمین دوره نشست‌های تخصصی بیداری اسلامی موضوع «بیداری اسلامی و قدس» را به بحث گذاشته است./968/د102/ع

ارسال نظرات