۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۳۵۶۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

روحانیت در ترویج فرهنگ تذکر لسانی پیش‌قدم باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ستوده با تاکید بر بهره‌مندی از شیوه‌های فرهنگی و تبلیغی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر گفت: روحانیت در ترویج فرهنگ تذکر لسانی پیش‌قدم باشد.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل امروز در همایش مبلغان و ائمه جماعات مساجد شهرستان گرمی اظهار داشت: برنامه های فرهنگی و تبلیغی بایستی با محوریت مساجد و با مدیریت ائمه جماعات و روحانیان همراه باشد.

 

وی با تاکید بر این‌که موازی کاری و عملکرد جزیره‌ای در حوزه فرهنگ قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: خروج از تصدی‌گری که یکی از سیاست‌های با اهمیت تبلیغات اسلامی است، در صورتی می‌تواند تحقق پیدا کند که کانون ارزشمند مساجد تقویت شده و در این جبهه اهداف با رنگ و لعاب ارزشی پیگیری شود.

 

حجت الاسلام ستوده فعال شدن مساجد را در گرو فعالیت روحانیت دانست و گفت: بسیاری از معضلات فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی در صورت احیای جایگاه اصلی مساجد قابل حل است، امروز نیازمند کار فرهنگی در مساجد با رویکرد دینی و کارشناسی هستیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: در برقراری و انجام این فریضه الهی باید به تناسب‌سازی رفتار و عملکرد مطابق با بیان و قول توجه شود، چرا که بیشترین اقتباس و الگوگیری از شیوه و مرام انسان‌های برجسته نهان شده در رفتار و عملکرد آنها است.

 

وی با تاکید بر بهره‌مندی از شیوه‌های فرهنگی و تبلیغی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر گفت: روحانیت در ترویج فرهنگ تذکر لسانی پیش‌قدم باشد، همیشه لازم نیست انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر با رفتارهای فیزیکی توأم باشد، در حالی که می‌توانیم با بهره‌گیری از شیوه‌های تبلیغی توطئه استکبار جهانی را خنثی کنیم.

 

حجت الاسلام ستوده پاسداشت حرمت‌ها و ارزش‌ها را رسالتی همگانی دانست و افزود: اگر تمام هدف‌گذاری‌های ما به سمت تعالی باشد، شایسته و مطلوب می‌توان نتیجه گرفت، نقش روحانیان و ائمه جماعات در آگاهی‌بخشی از توطئه های دشمنان امری انکارناپذیر است.

 

وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت جبهه فرهنگی روحانیت و شناخت از مواضع دشمن نیاز داریم، چرا که اگر مقابله‌ای در این زمینه صورت نگیرد، ممکن است آسیب‌ها و تهدیدهای متعددی را به دنبال داشته باشد./935/پ202/ع

ارسال نظرات