۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۳۵۶۷۵

خبرهای کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت: حوزه فرهنگ و هنر ما که نگاه اسلامی دارد باید از قرآن و عترت تأثیر بگیرد تا منتج به فرهنگ سازی صحیح شود.
نمايشگاه قرآن
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید احمد قلندری، رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور در خصوص فعالیت های قرآنی نیشابور اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و دینی را باید سرلوحه کار خویش قرار دهیم و امروز استراتژی دولت در بخش فرهنگی نیز بر اساس قرآن محوری و مسجد محوری بنا شده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راه اندازی دفتر ترویج و توسعه فعالیتهای قرآنی در سال 86 تا کنون میلیارد ها تومان در این بخش هزینه کرده که امیدواریم بتوانیم به نقطه مطلوب که همان فرهنگ قرآنی است دست یابیم.
 
وی خاطر نشان کرد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذاری کارها به مردم و برای مردم است که سه اصل هدایت، حمایت و نظارت را در دستور کار قرار داده و در حال حاضر 15موسسه  قرآن و عترت و موسسه فرهنگی هنری فعال در شهرستان نیشابور هستند که پس از مشهد بیشترین مراکز فرهنگی را در خراسان رضوی دارا هستیم.
 
قلندری ابراز داشت: ما در راستای ارتقاء سطح دانش و بینش عمومی در خصوص مسائل اسلامی و اشاعه فرهنگ صحیح قرآنی و شناخت عمیق مقام والای اهل بیت عصمت و طهارت (س) و بخصوص فرهنگ انتظار و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب نسبت به راه اندازی مراکز  قرآن و عترت و فرهنگی  هنری اقدام کرده ایم.
 
وی یادآور شد: ما تاکنون برای ده ها نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد کرده ایم که با افزایش فعالیت ها تعداد این شاغلین افزایش خواهد داشت.
 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: کلیه علاقمندان به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی که جویای کار درعرصه فرهنگی و علاقمند به فعالیتهای قرآنی و فرهنگی هنری می باشند می توانند به امور فرهنگی این اداره مراجعه کنند.
 
 
حضور مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س ) در هفتمین نمایشگاه  بین المللی قرآن و عترت 
 خانم اکبری، مسوول روابط عمومی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با اشاره به حضور این مدرسه در در هفتمین نمایشگاه  بین المللی قرآن و عترت مشهد، اظهار داشت: یکی از طرح های ما در این نمایشگاه، اجرای طرح کلمه طیبه وکلمه خبیثه با الهام از قرآن کریم است؛ خداوند کلمه طیبه را در قرآن به درختی تشبیه کرده که ریشه اش در زمین ، ثابت  وشاخه هایش در آسمان است وهر لحظه به اذن خدا ثمر می دهد. کلمه طیبه، عقیده پاک توحیدی است که ثمره آن اخلاق ورفتار انسان موحد است.
 
وی ارائه تابلوهای پرسش های قرآنی (مهندسی سوالات قرآنی) را از دیگر فعالیت های این مدرسه در نمایشگاه قرآن مشهد عنوان و تصریح کرد: همچنین در موضوعات خودآرایی از دید گاه اسلام، جنگ رسانه ای ،  عرفان اسلامی وعرفان های وارداتی و معماری اسلامی وتاثیرات آن مطالبی به صورت فلش کارت به بازدیدکنندگان عرضه می شود.
 
اکبری، اهداء نرم افزار های جنگ نرم ، وقایع 2012 و خانواده موفق  را از دیگر برنامه های نمایشگاهی مدرسه علمیه حضرت خدیجه برشمرد و گفت: در موضوعات اخلاق وقرآن ، خانواده موفق و رسانه، غرب و مهدویت نیز با حضور مدیر و اساتید مدرسه مشاوره رایگان ارائه می شود.
 
مسوول روابط عمومی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) یادآور شد: علاقمندان می توانند از 21 تا 27 مردادماه ساعت 17 تا 24 به غرفه این مدرسه واقع در سالن ابوسعید مرکز نمایشگاه های بین المللی مشهد مراجعه کنند.
 
 
حضور مدرسه علمیه حضرت رقیه(س ) درهفتمین نمایشگاه  بین المللی قرآن وعترت 
 خانم خراسانی، مسوول روابط عمومی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد گفت: کانون قرآن و عترت این مدرسه با غرفه ای با عنوان «همگام با قرآن؛ همراه با عترت» در هفتمین نمایشگاه بین المللی مشهد پذیرای علاقمندان به فرهنگ قرآنی است.
 
وی با تأکید بر اینکه هدایت و رستگاری در سایه تمسک توأمان به دو ثقل قرآن و عترت، حاصل می شود، افزوذ: روایت تصویری آیات قرآن با موضوع حجاب، خلقت آدم تا قیامت، پژوهش ها و مقالات قرآنی، نمونه های خطاطی، تهذیب و طراحی قرآنی، معرق کاری و تابلوفرش های قرآنی، بخش کودکان، ارائه مشاوره های تحصیلی، خانوادگی، تربیتی و اخلاقی و معرفی فعالیت های مدرسه در زمینه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی از برنامه های  این مدرسه در هفتمین نمایشگاه قرآن مشهد به شمار می رود.
 
خراسانی همچنین با اشاره به حادثه زلزله آذبایجان، ابراز داشت: طلاب، مدیریت و اساتید این مدرسه با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام همدردی با زلزله زدگان آذربایجان شرقی، این حادثه غم انگیز را به ساحت امام عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفتند.
 
وی خاطرنشان کرد: طلاب این مدرسه همچنین ضمن اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و مسلمانان تحت ستم در سایر نقاط جهان، امادگی خود را جهت حضور در راهپیمایی روز قدس اعلام کردند./930/د101/ب
ارسال نظرات