۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۳۵۹۱۸
نماینده خبرگان رهبری:

پیام حقیقی روز قدس وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: پیام حقیقی روز قدس وحدت امت اسلامی برای آزادی فلسطین از یوغ رژیم غاصب صهیونیستی است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام راحل(ره) اظهار داشت: برکات ابتکار ارزشمند و تاریخی امام امت سال‌هاست که در منطقه مشهود است.

 

وی بیداری اسلامی را یکی از برکات راهپیمایی های بیدارگر روز جهانی قدس دانست و خاطرنشان کرد: بزرگداشت روز جهانی قدس امروز نه تنها در کشورهای اسلامی، بلکه در برخی کشورهای غیراسلامی جهان نیز گرامی داشته می شود، پیام حقیقی روز قدس وحدت امت اسلامی برای آزادی فلسطین از یوغ رژیم غاصب صهیونیستی است.

 

امام جمعه مراغه با بیان این‌که غرب برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی به دنبال آشوب در کشور سوریه بوده است، تصریح کرد: فشارهای آمریکا و غرب به سوریه به دلیل حضور این کشور در خط مقدم مبارزه و مقاومت در برابر این رژیم است.

 

وی با بیان این‌که عامل بسیاری از جنایات و تحرکات تروریستی در خاورمیانه آمریکا و رژیم صهیونیستی است، گفت: هیچ یک از حوادث تروریستی بی ارتباط با رژیم اشغالگر قدس نیست، به رغم وقوع انفجارهای اخیر در عراق، پاکستان و افغانستان به خصوص در جمهوری آذربایجان، صهیونیزم بین‌الملل می خواهد پایگاهی برای خود در منطقه ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پرومحمدی هدف اصلی رژیم صهیونیستی در منطقه را فشار علیه سوریه و حزب الله و همچنین جلوگیری از حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت اسلامی دانست و گفت: دشمنان بدانند فرزندان روح الله مانند هشت سال دفاع مقدس که در برابر هجمه های دشمنان خم بر ابرو نیاوردند، راه مقاومت در برابر استکبار و صهیونیست آموخته اند.

 

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از مردم اهر، هریس و ورزقان در زلزله اخیر اظهار داشت: در زلزله آذربایجان بیش از 300 نفر کشته و هزاران نفر از هموطنان مجروح و برخی روستاها تخریب شد و مردم این مناطق نیازمند توجه مردم و مسؤولان برای بازسازی روستاها هستند.

 

وی با تاکید بر این‌که زلزله اخیر هشدار برای بیدار باش از سوی خداوند متعال بوده است، گفت: مسؤولان قول مساعد برای بازسازی مناطق زلزله طی دو ماه آینده را داده اند، برای تحقق این امر نیازمند همت هم دست اندرکاران امر هستیم، باید بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، سازمان ها و بانک ها به دور از بروکراسی و تشریفات اداری، تسهیلات لازم برای بازسازی مناطق آسیب دیده را تامین کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پرومحمدی در پایان با اشاره به بازدید روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی از مناطق زلزله زده، افزود: حضور معظم له در کنار زلزله‌زدگان تسکین بر آلام بازماندگان بود و نشان داد که ایشان توجه و علاقه خاصی به مردم میهن به ویژه مردم آذربایجان دارند./935/پ202/ع

 

 

ارسال نظرات