۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۳۶۰۷۸
یک روزنامه انگلیسی فاش کرد:

کمک اطلاعاتی انگلیس به شورشیان مسلح در سوریه

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی ساندی تایمز در گزارشی فاش کرد: سرویس اطلاعاتی انگلیس اطلاعات جمع آوری شده از سوریه را در اختیار شورشیان این کشور قرار می دهد.
سوريه

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ساندی تایمز به نقل از یک مقام سوری که نامش ذکر نشده، گزارش داد، سرویس اطلاعاتی انگلیس درباره حرکات سربازان سوریه به شورشیان معارض دولت دمشق در آغاز حملات علیه نیروهای سوری کمک می­کند.

 

این روزنامه انگلیسی افزود: جاسوسان انگلیس، مستقر در قبرس، این اطلاعات را جمع آوری کرده و به منابع آمریکایی و ترکیه‎ای منتقل می کنند و منابع ترکیه در نهایت این اطلاعات را در اختیار شورشیان سوریه قرار می دهند.

 

ساندی تایمز  نوشت: سرویس اطلاعاتی انگلیس از قبرس، اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارند و انگلیسی ها اطلاعات را به ترک ها و امریکایی ها می دهند.

 

این افشاگری در حالی صورت می گیرد که وزیر امور خارجه انگلیس پیش از این تایید کرده است لندن با ارائه زره پوش و تجهیزات مخابراتی و درمانی به شورشیان مسلح مخالف دولت سوریه کمک می کند.

 

گفتنی است، دمشق همچنین تاکید دارد این ناآرامی‌ها از خارج کشور سازمان‌دهی می‌شوند؛ گزارش‌های منتشرشده نیز نشان می دهند تعداد زیادی از شورشیان مسلح اتباع خارجی هستند./982/ب903/ک

ارسال نظرات