۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۳۶۱۶۹
در منطقه خراسان؛

روحانیان کاروان‌های حج واجب امسال جذب شدند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اعزام روحانیان حج و عمره نمایندگی بعثه رهبری در خراسان، گفت: تعداد روحانی اعزامی به حج امسال در منطقه خراسان، 59 روحانی، تعداد روحانیان معین اعزامی، 34 روحانی و تعداد خانم‌های معین اعزامی 25 معینه است.
حج

حجت‌الاسلام محمدعلی قاصری، مسؤول اعزام روحانیان حج و عمره نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: تمام روحانیان کاروان‌های حج منطقه خراسان جذب شده‌اند.

 

 وی به تعداد کاروان‌ها اشاره کرد و گفت: تعداد کاروانهایی که به حج اعزام میشوند در خراسان رضوی 50 کاروان اهل تشیع و سه کاروان اهل سنت، خراسان شمالی 4 کاروان و خراسان جنوبی نیز 4 کاروان می‌باشد که کارهای اعزام کاروان‌های خراسان جنوبی از 2 استان دیگر جدا شده است.

 

وی همچنین به تعداد روحانیان اشاره کرد و گفت: تعداد روحانی اعزامی به حج امسال در منطقه خراسان، 59 روحانی، تعداد روحانیان معین اعزامی، 34 روحانی و تعداد خانم‌های معین اعزامی 25 معینه است.

 

حجت‌الاسلام قاصری توضیح داد: هر کاروان حج واجب، یک روحانی معین و یک روحانی معان دارد که امور فرهنگی زائرین خانه خدا را انجام داده و مسائل شرعی مخاطبین را پاسخ می‌دهند.

 

وی به شرایط جذب روحانی پرداخت و گفت: هر روحانی که درس کفایه یعنی پایه ده حوزه علمیه خراسان را تمام کرده باشد و حداقل دارای سن 27 و حداکثر 50 سال باشد می‌تواند در آزمون کتبی جهت قرار گرفتن در جمع روحانیان کاروان‌های حج و عمره ثبت نام کند.

 

وی افزود: هر روحانی پس از شرکت در آزمون کتبی و قبولی در آن در مصاحبه علمی که توسط سه نفر از اساتید حوزه علمیه خراسان انجام می‌شود شرکت کرده و به صورت شفاهی نیز گزینش می‌شود.

 

مسؤول اعزام روحانیان حج و عمره نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری خراسان، تصریح کرد: پس از قبولی در مصاحبه از هر روحانی دو نوار سخنرانی دریافت شده و توسط دو استاد برجسته ارزیابی می‌شود که پس از گذراندن این مرحله و قابل قبول بودن کیفیت سخنرانی، روحانی وارد مرحله تحقیقات می‌شود.

 

وی به دوره آموزش بدو خدمت اشاره کرد و گفت: هر روحانی پس از انجام تحقیقات باید در دوره آموزش بدو خدمت شرکت کند و پس از کسب سطح علمی لازم برای امور فرهنگی کاروان‌های حج و عمره، وارد گردونه شده و روحانی عمره می‌شود.

 

وی افزود: هر روحانی عمره بعد از شرکت در شش سفر عمره و انجام امور فرهنگی زائرین خانه خدا در سفرهای عمره، به صورت روحانی معین وارد کاروان‌های حج واجب می‌شود که پس از شرکت در سه سفر حج واجب می‌تواند به صورت روحانی معان به این سفر معنوی اعزام شود.

 

حجت‌الاسلام قاصری در پایان گفت: همه کاروان‌های حج واجب امسال جذب روحانی خود را انجام داده‌اند و محصولات فرهنگی شامل مجله، کتاب، سی‌دی و نرم‌افزار برای روحانیان و زائرین به تناسب مقطع سنی و تحصیلی  نیز در جهت ارتقای فرهنگ کاروان‌ها از طرف نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری مشهد دریافت کرده‌اند.

 

گفتنی است، هر کاروان حج واجب امسال تاکنون بیش از سه جلسه اختصاصی کاروان‌ها از دوازده جلسه آموزشی در ایران را با حضور زائرین پشت سر گذاشته و جلسات متمرکز برای همه زائرین خانه خدا نیز با عنوان «اصرار حج» در شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار شد./932/ت302/ب

ارسال نظرات