۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۳۶۹۵۹
امام جمعه شبستر:

مرحوم آیت الله بنی فضل محبوبیت خاصی میان مردم آذربایجان داشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که مرحوم آیت الله بنی فضل همواره توجه ویژه به منافع جامعه اسلامی داشت، گفت: آن عالم فرزانه در هر جایی که احساس می کرد، رهبری و نظام به ایشان نیاز دارد؛ حضور می یافت.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر


حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل، نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ترتیب یافت، تشریح ابعاد شخصیتی و سیره زندگانی آن عالم وارسته پرداخت.

 

وی با اشاره به این‌که مرحوم آیت الله بنی فضل از محبوبیت خاصی میان مردم آذربایجان برخوردار بود، اظهار داشت: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همواره زندگی ساده و بی آلایشی داشت و هیچگاه دنبال مریدبازی نبود.

 

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که آیت الله بنی فضل از اعتبار و آبروی خود جهت اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی مایه گذاشت، افزود: ولایت مداری آن عالم وارسته و فقیه مسلم، در نوع خود قابل توجه است، ایشان بی اعتنا به تهدیدات، خطر ترور و شایعه پراکنی های منافقین در اوایل انقلاب در هر جایی که احساس می کرد، رهبری و نظام به ایشان نیاز دارد؛ حضور می یافت.

 

وی با تشریح مدارج عالی علمی نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله بنی فضل در حالی 15 سال درس خارج را در عالی ترین حوزه علمیه کشور، تدریس می کردند که حوزه علمیه قم همواره از وجود علما و اساتید رده بالای حوزوی، غنی بوده است که نشان از جایگاه ارزنده ایشان در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دارد.

 

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که مراتب علمی آن استاد فرزانه سبب شده‌ به عنوان استاد نمونه حوزه علمیه قم معرفی شود، تصریح کرد: این عالم، تحصیل در علوم دینی را از سنین پائین آغاز کرد؛ اما هرگز تحصیل در حوزه ‌سبب دوری ایشان از مسائل اجتماعی نشد.

 

امام جمعه شبستر ادامه داد: نوع سلوک آیت الله بنی فضل با وجود مقام علمی و سیاسی ارزشمندشان به گونه ای بود که حیات مبارک علمای سلف را به یاد می آورد، زندگی ساده، عدم تمایل به مظاهر دنیا و حسن خلق از خصوصیات بارز آن شخصیت انقلابی بود.

 

حجت الاسلام محمدزاده افزود: آن مرحوم در مناسبت های خاص و موقعیت های حساس موضع گیری های مهمی داشت و برخی از این موضع گیری ها که به مذاق افراد محافظه کار خوش نمی آمد، خواستار اصلاح این مواضع بودند که ایشان با توجه به منافع جامعه اسلامی و نه منافع شخصی، این مواضع را داشتند./935/ت302/س

ارسال نظرات