۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۳۷۰۷۴

نخستین امام جمعه شهر لاهرود معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین امام جمعه شهر لاهرود از توابع شهرستان مشگین شهر استان اردبیل با حکم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور منصوب شد.
شوراي سياست گذاري ائمه جمعه

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عصر امروز در مراسم معارفه اولین امام جمعه شهر لاهرود از توابع شهرستان مشگین شهر اظهار داشت: نماز جمعه محلی برای بصیرت افزایی، اصلاح رفتارهای اجتماعی و تقویت دینداری است.


وی آیین عبادی سیاسی نماز جمعه را نقطه وحدت و همدلی امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: استکبارجهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره تلاش کرده تا این سنگر وحدت‌بخش را کمرنگ جلوه دهد، غافل از این‌که نماز جمعه کانون مهر و همدلی و دوری از هرگونه نفاق و دورویی است.


نماینده خبرگان رهبری نماز جمعه را یکی از عواملی که سبب یأس دشمنان عنوان کرد و گفت: شرکت گسترده و منظم در نماز جمعه وظیفه‌ای همگانی است، ائمه جمعه نیز برای حضور پرشور و آگاهانه اقشار مختلف در این آئین وحدتبخش نقش ویژه ای بر عهده دارند.


حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین اوضاع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جهان و ایران، اصلی ترین مطالبه مردم از مسؤولان را ایجاد فضای امن برای تربیت نسلی سالم و دیندار دانست و گفت: امیدواریم با فراهم شدن شرایط لازم نماز جمعه در مناطق رضی ، انگوت و تازه کند مغان نیز اقامه شود.


همچنین حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه مشگین شهر در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری پرشور نماز جمعه در شهرهای مختلف گفت: تریبون نماز جمعه، تریبون ولایت و نظام است و نماز جمعه، سنگر تعلیم و تربیت، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و دفاع از حریم ولایت است.


گفتنی است، در پایان این مراسم با قرائت حکم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی راد به مدت سه سال به عنوان امام جمعه لاهرود معرفی شد./935/پ202/س

ارسال نظرات