۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۷۰۹۰
با سخنرانی نایب رییس مجلس؛

یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله اسماعیل صالحی مازندرانی در زادگاه آن عالم فقید برگزار شد.
آيت الله اسماعيل صالحي مازندراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله اسماعیل صالحی مازندرانی، عصر روز گذشته با سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در زادگاهش برگزار شد.

 

براساس این گزارش، این مراسم ساعت 15 عصر روز گذشته با حضور علما، روحانیان، مسؤولان استانی و جمع کثیری از علاقه مندان به فقه و فقاهت در مسجد جامع شهر شیرگاه برگزار شد.


حجت‌الاسلام حسن ابوترابی فرد، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم به نقش عالمان دینی در پاسداری از اسلام ناب اشاره کرد و گفت: فقهای دینی همواره مدافع حقیقی ارزش‌های ناب دینی بودند.


وی با بیان این که علما همواره در برابر تحریف احکام دینی ایستادگی کردند و اجازه تحریف دین ران دادند، خاطرنشان کرد: از خودگذشتگی های عالمان دینی موجب عزت و عظمت اسلام در دنیای امروز شده است.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی، رسالت علما و فقهای دینی را ادامه راه پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) دانست وادامه داد: علما به عنوان وارثان حقیقی پیامبران الهی رسالت سنگینی در اصلاح جامعه  ونیز نهادینه کردن احکام ناب دینی بر عهده دارند.


حجت الاسلام ابوترابی، مکتب شیعه را مجتهدپرور و فقیه‌پرور معرفی کرد و افزود: تقلید از مرجع زنده از دلایل پویایی مکتب تشییع است.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید براین که ائمه معصومین (ع) آیینه تمام نمای توحید هستند، خاطرنشان کرد: مقابله با جهل وهوای نفس نیز از مهم ترین اهداف ائمه اطهار(ع) بوده است.


وی تقوا را مهم‌ترین شرط یک فقیه و عالم برشمرد و تصریح کرد: فقها در تاریخ پر افتخار تشیع تلاش های گسترده‌ای در جهت نشر وگسترش اسلام ناب شیعی در جهان انجام داده اند.


حجت الاسلام ابوترابی در ادامه سخنان خود آزادگی از غیر خدا را مهم ترین حقیقت دین و انبیای الهی برشمرد و ادامه داد: امروز حقیقت دین بیش از پیش برای دنیا روشن شده است.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله صالحی مازندرانی اشاره کرد و گفت: این عالم برجسته که کرسی استادی را در حوزه علمیه قم بر عهده داشتند یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار انقلاب اسلامی محسوب می شدند./950/پ202/س

 

ارسال نظرات