۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۳۷۲۴۵

بازدید وزیر آموزش و پرورش از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان آذربایجان‌شرقی از مناطق زلزله‌زده شهرهای اهر، هریس و ورزقان بازدید کرد.
حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز در بازدید از مناطق زلزله زده اهر و روستاهای گوره درق و دامن آباد اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور، زنگ بازگشایی مدارس در مناطق زلزله‌زده آذربایجان نیز به صدا در خواهد آمد.

 

وی با بیان این‌که از اول مهر کلیه مدارس شهرهای اهر، هریس و ورزقان بازگشایی و آموزش در جریان خواهد بود، خاطرنشان کرد: برخی شایعات درباره تعطیلی یک ماهه مدارس در این مناطق کذب بوده و بنده به صراحت اعلام می کنم که امسال دانش آموزان این مناطق به همراه دانش آموزان سراسر کشور در مدارس حضور خواهند داشت.

 

حاجی بابایی از نواخته شدن زنگ شکوفه ها در یکی از مدارس شهرستان های زلزله زده خبر داد و گفت: جشن شکوفه ها نیز در روز چهارشنبه 29 شهریور ماه جاری در مدارس کشور با حضور مسؤولان برگزار خواهد شد، که این مراسم در مناطق زلزله‌زده به صورت ویژه اجرایی می شود.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که هم اکنون تمام مدارس روستایی به‌عنوان پایگاه اصلی زلزله زدگان مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: اکثر ساختمان های آموزشی و مدارس شهری و روستایی منطقه از استحکام کافی برخوردار بوده و در برابر زلزله آسیب های جزئی دیده اند و ساختمان هایی که خسارت کلی داشتند تا اول مهر ماه بازسازی خواهند شد

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که توزیع کتاب های درسی مقاطع راهنمایی و متوسطه در سراسر کشور آغاز شده است، اظهار داشت: کتاب های پایه های دوم و ششم ابتدایی تغییر کرده اند و برای نخستین بار کتاب راهنمای معلم برای دوم و ششم ابتدایی در اختیار معلمان قرار گرفته است.

 

بنا بر این گزارش حاجی بابایی در کارگاه آموزشی تبیین طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در تبریز نیز در سخنانی اظهار داشت: اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت است و برای این منظور نظام رتبه بندی معلمان در طرح تحول در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان این‌که 50 قانون به عنوان زیر مجموعه این سند تحول در شورای عالی آموزش و پرورش تدوین شده است، خاطرنشان کرد: تصویب دانشگاه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی دو سال زمان برده و اکنون اقدام به پذیرش 25 هزار دانشجو کرده است و دانشجویان از بهمن‌ماه شروع به تحصیل می کنند./935/پ203/س

 

ارسال نظرات