۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۳۷۳۷۸
15 شهریور ماه؛

دروس عمومی حوزه علمیه خراسان آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، از آغاز دروس عمومی این حوزه در سال تحصیلی جدید از 15 شهریور ماه خبر داد.
دروس عمومی حوزه علمیه خراسان آغاز می شود

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی روشندل با اعلام این خبر گفت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با استادان حوزه علمیه مشهد، دروس عمومی این حوزه 15 شهریور ماه، مطابق با 18 شوال 1433 آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که در سال گذشته 20 درس خارج فقه و 17 درس خارج اصول توسط استادان حوزه علمیه مشهد برگزار شده است، اظهار داشت: جدول زمان بندی دروس سال تحصیلی 92 - 91 حوزه علمیه مشهد، به زودی توسط روابط عمومی منتشر و در اختیار طلاب قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام روشندل با اعلام این مطلب که در سال گذشته 16 درس تفسیر توسط استادان این حوزه برگزار شده، گفت: بر اساس مصوبه ستاد تفسیر و شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان، حضور در درس تفسیر برای شرکت کنندگان دروس خارج الزامی است و در سال جدید تحصیلی همچون سال گذشته، دروس تفسیر در رشته‌های تفسیر آیات اخلاقی ـ تربیتی،‌ تفسیر آیات سیاسی ـ اجتماعی، تفسیر فقهی (آیات الاحکام)، تفسیر آیات اعتقادی و تفسیر مقارن برگزار خواهد شد.

مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه خراسان به برگزاری دروس فلسفه، تفسیر، اخلاق، حدیث و نهج البلاغه در این حوزه اشاره کرد و افزود: به منظور سهولت دسترسی طلاب، اکثر این دروس در مدارس علمیه اطراف حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استادانی که در سال های گذشته به رحمت ایزدی پیوسته اند، درگذشت استاد گرانقدر ‌مرحوم حاج شیخ میرزاعلی علمی اردبیلی(ره) که عمر بابرکت خود را چندین دهه در راه تدریس و ترویج معارف اسلامی سپری و در این دوران نیز شاگردان بسیاری را به حوزه های علمیه تقدیم نموده، تسلیت گفت و تصریح کرد: به یاری خداوند متعال با وجود استادان برجسته و فاضل، کمبودی در حوزه علمیه خراسان احساس نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان، دروس مدارس علمیه سطح یک این حوزه از 18 شهریور ماه و دروس مدارس تحت برنامه سطح 2 و 3 از 25 شهریورماه سال جاری آغاز خواهد شد./968/د102/ب

ارسال نظرات