۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۳۸۹۳۰
استاد حوزه علمیه:

بهترین متولی موضوع مهدویت حوزه علمیه است/ بخشی از حرکات موهن دشمن به دلیل کم کاری ماست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین طبسی با بیان اینکه موضوع مهدویت باید متولی داشته باشد، گفت: بهترین متولی مهدویت حوزه علمیه است.
حجت الاسلام والمسلمين نجم الدين مروجي طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، پژوهشگر عرصه مهدویت در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت که عصر امروز در مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد، گفت: حوزه مهدویت اگر متولی نداشته باشد دچار مشکلات بسیاری خواهد شد و سودجویان از آن به نفع خود بهره خواهند برد.

وی در ادامه افزود: باید برای تبلیغ دین به ویژه مسأله مهدویت، به صورت تخصصی بحث کرد یعنی  اینکه اگر بحثی را شروع کردیم باید بتوانیم آن را ثابت کنیم و تمام جوانب آن بحث را بیاموزیم تا شبهات را منطقی و مستدل حل وفصل کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اینکه اعتقاد به مهدویت در حوزه یک اصل است، اظهار داشت: مهدویت باید متولی داشته باشد و بهترین متولی مسأله مهدویت حوزه علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی اعتبار حوزه را به اصل آن دانست و افزود: متأسفانه در حوزه مسائل اصلی رها شده و بیشتر به فرع پرداخته شده است و بسیاری از دروس که اصلی و ضروری هستند به عنوان دروس جنبی قلمداد شده اند.

وی طلاب را به تلاش و همت بیشتر در زمینه تبلیغ به ویژه در مقوله مهدویت توصیه کرد و اظهار داشت: اگر می خواهیم به شبهات و سؤالات مطرح شده در باب ائمه(ع) و مهدویت به صورت کامل و موفقیت آمیز پاسخ بگوییم باید اصولی و استنادی درس بخوانیم و با مطالعه کامل و وافی به بحث و گفت وگو بنشینیم.

این پژوهشگر عرصه مهدویت علت بیشتر توهین ها و  حرکت های موهن دشمنان نسبت به مقدسات اسلام را از کم کاری دانست و افزود: باید در تمام عرصه ها خود را به آمادگی کامل برسانیم و با آگاهی کامل در مقابل دشمنان بایستیم و اجازه هیچ گونه تعرضی را به آنان ندهیم. /907/ت302/ع

ارسال نظرات