۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۳۹۴۳۶

حضور رییس سازمان بازرسی در حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پورمحمدی در سفر به استان آذربایجان‌شرقی از حوزه علمیه بناب بازدید کرد و در جمع طلاب این مرکز علوم دینی حاضر شد.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي، رئيس سازمان بازرسي کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور  روز گذشته در جمع طلاب، اساتید و روحانیان حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب با تشریح خدمات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و معنوی روحانیت در طول تاریخ اظهار داشت: امروز روحانیت در خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان قرار دارند.

 

وی با تأکید بر تولید فکر و اندیشه از سوی حوزه‌های علمیه برای اتخاذ استراتژی مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان خاطرنشان کرد: مجاهدت روحانیت و حوزه‌های علمیه در سالیان دراز به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده موج اسلام‌گرایی و توجه به مکتب تشیع در سراسر جهان به راه افتاد.

 

حجت الاسلام پورمحمدی حوزه های علمیه را بستر مقابله با فرهنگ ضددینی و ضداخلاقی غرب دانست و تصریح کرد: تمام امکانات رسانه‌ای دنیا علیه ایران اسلامی بسیج شده‌اند و از این لحاظ در شرایط سختی قرار گرفته‌ایم، اما به برکت روحانیت و حوزه توانسته‌ایم تمامی مواضع دشمنان را شناسایی و در نهایت موج بیداری اسلامی در منطقه را به راه اندازیم.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور محصول هجمه بزرگ فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی ایران را موج بیداری اسلامی دانست و گفت: پیام نهضت بیداری اسلامی «پاسخ نه» به تمدن آمریکایی است، چراکه تمامی مواضع و هم‌پیمانان استکبار جهانی در منطقه یکی پس از دیگری در حال فروپاشی است.

 

وی خاطرنشان کرد: ایران با نفی سلطه جهانی و نفی فرهنگ ضدانسانی غرب، دشمنان را به چالشی بزرگ کشانده که هنوز تاوان آن را می پردازند، حقیقت آن است که اگر اوضاع داخلی را سامان دهیم، این ظرفیت می‌تواند ما را در تحول بزرگ جهانی قرار دهد، از این رو آگاهی از شرایط روز بسیار مهم است، نباید تحریم‌ها و تهدیدها ما را از ادامه مسیر بترساند.

 

حجت الاسلام پورمحمدی همچنین تهدید و تحریم دشمنان را کوبیدن بر طبل توخالی دانست و گفت: امروز تمام نگاه‌ها متوجه ایران و موضع نظام جمهوری اسلامی است، دیگر دوران سیاست‌های اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی برای پیش بردن اهداف خصمانه به سر آمده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نظارت‌گریزی برخی مدیران و ارگان‌هل، خاطر نشان کرد: مشکل نظارت در کشور ما ترتیب اثر ندادن است، چرا که از لحاظ قانون، کمبود وجود ندارد، افزون بر این متاسفانه هنوز فرهنگ نظارت در جامعه تثبیت نشده و تلقی ما از نظارت اشتباه است.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: تصوری که در جامعه وجود دارد این است که نظارت یعنی دست و پا بسته شدن یا ایست و توقف، این در حالی است که تعبیر ایست و توقف در نظارت درست نیست حتی توقف موقت هم جایز نخواهد بود./935/پ203/س

ارسال نظرات