۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۴۰۴۲۷

مقالات برگزیده یادواره شهدای روحانی مراغه معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری دومین یادواره 11 شهید طلبه و روحانی شهرستان مراغه، مقالات برگزیده این همایش معنوی معرفی شد.
يادداشت مقاله

حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده، دبیر یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان مراغه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه اظهار داشت: پس از انتشار فراخوان مقالات، به این یادواره؛ 20 مقاله به دبیرخانه رسید که هیأت داوران دو مقاله را به عنوان برترین مقالات انتخاب کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: مقاله نقش روحانیت در دفاع مقدس نوشته عیسی علیزاده منامن و مقاله نقش بصیرت علوی در دفاع مقدس نوشته توحید شلیلوند عنوان برتر مقالات این یادواره را کسب کردند که با اهدای هدایایی با حضور مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور از صاحبان این آثار ارزنده تجلیل به‌عمل آمد.

 

به گفته حجت الاسلام فیضی زاده در این یادواره از برترین مقاله های مسابقه جریان شناسی فتنه 88 که در 9 دی ماه سال گذشته برگزار شده بود، تجلیل بعمل آمد و افزود: این مقاله ها با عنوان تجزیه و تحلیل کلی جریان فتنه از سوی توحید عبدی، حسین جعفر نژاد و مسعود علیپور نوشته شده بودند.

 

دبیر یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان مراغه گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس، اشاعه فرهنگ شهادت و بیداری اسلامی و رسالت روحانیت در پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی از جمله محورهای یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان مراغه بوده است.

 

حجت الاسلام فیضی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال مردم مراغه از این یادواره معنوی گفت: روحانیت نه تنها در عرصه های تبلیغی و کلامی، جامعه را به سمت سعادت دنیوی و اخروی رهنمون می کنند، بلکه در عمل نیز ثابت کردند که خود عامل به گفته‌ها هستند.

 

وی با تأکید بر تبیین نقش تبلیغی و رزمی روحانیان در جبهه های حق علیه باطل اظهار داشت: تعداد شهدای روحانی در مقایسه با شهدای دیگر اقشار جامعه بسیار بالا است که این موضوع نشان از عمل گرایی و مجاهدت روحانیت در نظام اسلامی ایران دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه شهدای روحانی را تجلی ولایت مداران حقیقی در میدان عمل دانست و با بیان این‌که تبیین نقش ارزشنده روحانیان در 8 سال دفاع مقدس مظلوم واقع شده گفت: امیدواریم برگزاری این یادواره نقطه آغازی برای آشنایی قشر جوان جامعه با خدمات روحانیت در دوران دفاع مقدس باشد./935/پ202/س

ارسال نظرات