۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۴۰۶۱۵
مدیر کل بنیادشهید خراسان رضوی:

یادواره شهدای روحانی در سطح ملی برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیادشهید و امورایثارگران خراسان رضوی با اشاره به حضور پررنگ روحانیان در جبه های حق علیه باطل اظهار داشت: یادواره شهدای روحانی باید در سطح ملی برگزار شود.
يادواره شهداي روحاني

عابدین عابدین‌مقدم، مدیر کل بنیادشهید و امورایثارگران خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: بحث پرداختن به شهدای روحانی، یک واقعیت انکار ناپذیر است، ما اگر به شهرها، روستاها و مناطق مختلف کشور و یا هر نقطه ای که توسعه ای در آنجا بوده سفر کنیم متوجه حضور یک روحانی در آن مکان خواهیم شد؛ چه توسعه در بخش فرهنگی و چه در بحث آبادانی.


وی اذعان داشت: حضور فعال روحانیان و ارشادهای این گروه مبارز سبب شده اقشار گوناگون جامعه حضور پرشور خود را در دوران دفاع مقدس به اثبات برسانند.

مدیر کل بنیادشهید و امورایثارگران خراسان رضوی با بیان این مطلب که تعداد شهدای روحانی بیش از 10 برابر جامعه غیر روحانی بوده و بیش از 6 برابر جامعه فرزندان روحانیان شهید شده اند، خاطرنشان کرد: این امر نشانگر آن است که روحانیت در صف مقدم جبهه قرار داشته اند و خود را در معرض خطر قرار داده اند و اگر دیگران را به خطر دعوت کرده اند خود آنان در جلوی صف قرار گرفته اند و این افتخاری برای نظام است.

عابدین مقدم به برگزاری یادواره های شهدای روحانی در استان خراسان اشاره و بیان کرد: یادواره شهدای روحانی بعد از 33 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برگزار شد و عمدتا از انجام گرفتن چنین کاری دوری می شد و این نشانگر مظلومیت همین قشر بود؛ ما هنگامی که ملاحظه کردیم روحانیان مورد هجمه قرار گرفته اند تصمیم گرفتیم تا یادواره شهدای روحانی را در سال های قبل برگزار کنیم.

وی افزود: علت برگزاری این یادواره ها این است که این روحانیان و فداکاری آن ها برای جامعه تبیین شود، زیرا امروز روحانیان نقش هدایت‌گری جامعه را بر عهده دارند، از این رو باید بررسی کنیم که آیا هدایت‌گری این بزرگواران همان هدایت‌گری است که دیگر رهبران دنیا انجام می دهند یا این چنین است که برای هدایت دیگران جان خود را فدا می کنند و موجب سعادت دیگران می شوند.

مدیر کل بنیادشهید و امورایثارگران خراسان رضوی با بیان این که همکاری مناسب دستگاه ها و ورود مناسب حوزه علمیه کمک کرد تا یادواره شهدای روحانی را به بهترین شکل در سطح استان برگزار کنیم و در سطح کشور نمونه نداشت، تأکید کرد: امروز باید یادواره شهدای روحانی در سطح ملی برگزار شود./968/ت302/س

ارسال نظرات