۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۴۰۸۰۴

شهدای روحانیت مظلوم واقع شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی گفت: علیرغم این‌که جامعه روحانیت بیشترین تعداد شهید را تقدیم انقلاب کرده است، اما هنوز شهدای طلبه و روحانی مظلوم واقع شده‌اند.
شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شبستر، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی، روز گذشته در جمع طلاب، علما و روحانیان شهرستان شبستر اظهار داشت: تمامی مقاطع دوران دفاع مقدس سراسر مجاهدت و ایثارگری روحانیان رزمی و تبلیغی است.

 

وی ادامه داد: تعداد شهدای طلبه و روحانی در مقایسه با تعداد شهدای دیگر اقشار افزایشی چند برابری دارد که نشان از احساس مسؤولیت روحانیت در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی، ارزش‌های ناب دینی و ولایی دارد، البته در این میان نباید از اهمیت حضور اقشار مختلف مردم در صحنه‌های مختلف نظام غافل بود.

 

حجت الاسلام سرایی خاطرنشان کرد: پس از گذشت بیش از دو دهه از پایان جنگ تحمیلی، علیرغم این‌که جامعه روحانیت بیشترین تعداد شهید را تقدیم انقلاب کرده است، اما هنوز شهدای طلبه و روحانی مظلوم واقع شده‌اند، یادواره‌هایی که در محلات برگزار می شود بایستی با یاد شهدای روحانیت نیز معطر شود.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی در ادامه با تشریح نقش علما، روحانیان و حوزه‌های علمیه پس از پایان جنگ تحمیلی اظهار داشت: پس از ناکامی دشمن در تجاوز به مرزهای جغرافیایی، شاهد جنگ نرم و فرهنگی استبکارجهانی در مرزهای اعتقادی و فکری هستیم.

 

وی افزود: روحانیت همواره در طول تاریخ به‌عنوان دیده‌بان و مرزبان اعتقادات اصیل دینی و شیعی امت اسلامی نقش‌آفرین بوده‌اند، پس از جنگ تحمیلی نیز حوزه‌های علمیه محور تولید فکر و اندیشه دینی در جهت مقابله با اندیشه‌های التقاطی و ارتجاعی مطرح هستند.

 

حجت الاسلام سرایی با تاکید بر رسالت خطیر روحانیت در دهه عدالت و توسعه نظام اسلامی ایران تصریح کرد: اگر حوزه علمیه نسبت به مسائل جاری کشور بی‌تفاوت و یا طلبه‌ای در مواجهه با جریانات انحرافی در جامعه گوشه‌گیر باشد، قطعا در خلاف جهت رسالت خطیر خود حرکت کرده‌اند.

 

وی با بیان این‌که طلبگی با عافیت‌طلبی و گوشه‌نشینی منافات دارد، گفت: امروز نیازمند نقش‌آفرینی طلاب نخبه و مستعد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای و ... هستیم، خالی شدن سنگرهای فرهنگی جامعه از حضور روحانیت، ابتدای انحرافات مختلف و فراهم شدن زمینه‌های نفوذ اعتقادات القائی دشمنان است./935/پ202/ب

ارسال نظرات